اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در جهان صورت گرفت

اجرای کشت مستقیم چغندر در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای نخستین بار در دنیا کشت مستقیم چغندر در این استان اجرا شد.

اجرای کشت مستقیم چغندر در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد بعد از ظهر امروز در حاشیه گردهمایی سراسری کشاورزی حفاظتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در دنیا، کشت مستقیم چغندر را در استان فارس تجربه کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: ما خود باور نمی‌کردیم به روش مستقیم بتوانیم در زمین خشک چغندر بکاریم و پس از آن محصولی قابل رقابت با مزرعه شاهد به دست آوریم.

خرد گفت: در استان فارس حدود 200 هزار هکتار کم‌خاک‌ورزی و 24 هزار هکتار نیز بی‌خاک‌ورزی انجام شده است و امیدواریم در کشت صیفی نیز بتوانیم اقدام قابل توجهی به عمل آوریم.

وی در ادامه از نصب دستگاه‌های هواشناسی در دشت‌های استان فارس خبر داد و بیان داشت: 46 دستگاه هواشناسی خودکار را در 46 دشت استان فارس ساماندهی و نصب کردیم و به زودی شمار این ایستگاه‌ها به 115 افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنانش از افزایش دو برابری تولید بذر در سال جاری در استان فارس خبر داد و افزود: در سال جاری حدود 57 هزار تن بذر در این استان تولید شده که این میزان تولید نسبت به سال قبل حدود دو برابر افزایش یافته است.

خرد در ادامه با اشاره به ضرورت بهینه سازی ناوگان ماشینی در سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در راستای هدفمندی یارانه‌ها 400 کمباین‌ در استان فارس نوسازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی فارس ریزش ناشی از برداشت محصول را به طور تقریبی به کمتر از یک درصد کاهش داده که با اعمال این حرکت از ریزش نزدیک به 80 هزار تن گندم در یک دوره برداشت، جلوگیری شده است.

به گزارش فارس، استان فارس با دارا بودن 2 هزار و 400 کمباین ویژه برداشت غلات، یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول