اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

انتقال کارخانه تولید بذر چغندرقند اردبیل غیر کارشناسی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با انتقال مرکز تولید بذر چغندر قند از داخل شهر اردبیل که هیچ گونه آلودگی و یا مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی‌کند مخالف هستیم و معتقدیم این مصوبه کارشناسی و متناسب با واقعیت نبوده است.

انتقال کارخانه تولید بذر چغندرقند اردبیل غیر کارشناسی است
سید حسین صابری در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به مصوب شدن برخی از پیشنهادات به ویژه در حوزه جهاد کشاورزی به شکل غیر کاربردی و نامشخص از جهاد کشاورزی خواست تا جلوی انتشار آگهی فروش این کارخانه را بگیرد تا در یک اقدام و کار کارشناسی تصمیم‌گیری نهایی و به صلاح استان انجام شود.
استاندار اردبیل ابراز داشت: این مجموعه با وجود فرسودگی ماشین‌آلات در زمینی به مساحت 1.5 هکتار هم اکنون بیش از 80 درصد بذر چغندر قند کشور را تولید می‌کند و با تعطیلی آن به یقین بسیاری از افراد بیکار و در سال جهاد اقتصادی که تاکید بر خودکفایی است تولید بذر چغندر با مشکل و وقفه مواجه شده و امکان واردات آن دور از ذهن نخواهد بود.
صابری در ادامه به شایعات متعدد در زمینه علل تعطیلی و انتقال این کارخانه به خارج از شهر اشاره کرد و افزود: منصفانه نیست برخی‌ها به دنبال شایعه‌سازی با هدف فراری دادن صاحبان این کارخانه باشند چرا که ما به هیچ وجه حاضر نیستیم در این مکان که محل تولید و اشتغال‌زا است ساختمان استانداری بسازیم و یا این منطقه را به پارک تبدیل کنیم.
استاندار اردبیل ادامه داد: با یک بهسازی و بازنگری در دستگاه‌ها و برخی از مراحل تولید این کارخانه می‌توانیم به رونق کارخانه تولید بذر چغندر در اردبیل کمک کنیم تا مبادا با تعطیل شدن آن تعداد زیادی از افراد بیکار شوند.
این مسئول در پایان سخنان خود بر ضرورت توجه به اجرای مصوبات سفر دولت در بخش زهکشی، شبکه‌های فرعی آبیاری، توسعه اراضی و باغات در منطقه شیب‌دار، اختصاص بودجه از ردیف مستقل برای شبکه آبیاری رود ارس و همچنین برخی از مصوبات دیگر حوزه جهاد کشاورزی تاکید کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول