اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام ارتحال حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد صورت می‌گیرد

اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در شهر قم

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی درون شهری در قم همزمان با ایام ارتحال امام خمینی(ره) اعمال می‌شود.

اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در شهر قم

‍فریدون ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام ارتحال حضرت امام (ره) گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی درون شهری قم، همزمان با عزیمت زائران و کاروان‌های زیارتی از سراسر کشور به سمت مرقد حضرت امام(ره) آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح ویژه ترافیکی در معابر شهری و منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، قبل و پس از اتمام مراسم در مسیر بازگشت کاروان‌ها به استان‌های خود اجرا خواهد شد.

ترکاشوند ادامه داد: طرح محدودیت تردد و توقف وسایل نقلیه در خیابان ارم حد فاصل سه راه بازار تا تقاطع شهدا از ساعت 14 روز 14 خرداد ماه تا پایان این روز در استان قم انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه عمومی در این ایام از انتهای بلوار بهار (خیابان شبستان) به ارم، معابر منتهی به حرم مطهر شامل تقاطع حجتیه، تقاطع شهدا و میدان روح‌الله، تقاطع عماریاسر به طرف سه راه بازار و سه راه بازار به طرف سه راه چهارمردان ممنوع بوده و در صورت نیاز محدودیت و ممنوعیت مقطعی اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل تعدد اتوبوس‌های حامل کاروان‌های زائران، ممنوعیت مطلق تردد اتوبوس‌های بین شهری در سطح شهر اعمال خواهد شد.

ترکاشوند عنوان کرد: همچنین تمام اتوبوس‌هایی که از اتوبان تهران - قم به مقصد شهر قم در تردد هستند، باید از طریق کمربندی امام علی(ع) به پارکسوار شمالی هدایت شده و زائران با اتوبوس‌های شرکت واحد به سمت حرم مطهر و بالعکس تردد کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: اتوبوس‌هایی که از جنوب و جنوب غربی کشور به شهر قم عزیمت می‌کنند، باید از سه راهی خرمشهر و بلوار امام رضا(ع) به پارکسوار جنوبی هدایت شده و سرویس‌دهی به زائران و مسافران تا نزدیک حرم مطهر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: در صورت کافی نبودن ظرفیت موجود پارک‌سوارهای شمالی و جنوبی برای استقرار اتوبوس‌ها، بلوار 75 متری عماریاسر، امام موسی صدر و بلوار امام رضا(ع) به عنوان اماکن کمکی به منظور پارک اتوبوس‌ها استفاده خواهد شد.

ترکاشوند یادآور شد: در صورت توقف خودروها و وسایل نقلیه در خارج از محل خط‌کشی شده و مجاز در پارکینگ شرقی حرم مطهر، خودروی مذکور در صورت توقف منجر به سد معبر، ضمن اعمال قانون، با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در پایان گفت: خروج تمام اتوبوس‌های مستقر در پارکسوار شمالی به منظور عزیمت به جمکران از مسیر رودخانه، بلوار نواب و کمربندی امام علی (ع) میسر خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول