اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم عنوان کرد

رقابت 136 نفر در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: 136 نفر به مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در قم راه یافته‌اند.

رقابت 136 نفر در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

علی جانقربان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت به منظور ایجاد رقابت سالم بین جوانان استان در زمینه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و همچنین شناسایی و کشف استعدادهای برتر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که در صورت قبولی در تمام مراحل فوق، افراد منتخب در اردوی آمادگی ویژه المپیاد جهانی شرکت خواهند کرد.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه نفرات برگزیده هر دو سال یک بار به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای هر سال به منظور کشف استعدادهای برتر مسابقات ملی مهارت را در بین کارآموزان مراکز خود و دبیرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کند.

جانقربان به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و ابراز داشت: این مسابقات در سال 91 و 92 برگزار می‌شود و نفرات برتر کشوری به مسابقات جهانی 2013 آلمان راه خواهند یافت.

وی با اشاره به شرکت 200 نفر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در قم اظهار داشت: این افراد در پنجم خرداد ماه به رقابت پرداخته و 136 نفر به مرحله استانی راه یافتند که این افراد در روزهای 29 تا 31 تیر ماه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم تعداد رشته‌های این دوره از مسابقات را 26 رشته عنوان کرد و گفت: این دوره از مسابقات شامل پلی‌مکانیک، شبکه‌های کابلی، ساخت و تولید، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، کاشی‌کاری، نقاشی خودرو، جوشکاری، صافکاری خودرو، آجرپذیری و... است.

جانقربان با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود عنوان داشت: با برگزاری مرحله استانی، 26 نفر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب و به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با شناسایی و انتخاب نفرات برتر، دوره‌های آموزشی به منظور شرکت در مرحله کشوری برگزار می‌شود تا افراد با آمادگی بیشتری در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم بیان داشت: مسابقات جهانی مهارت این فرصت را برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فراهم می‌سازد تا همپای کشورهای صنعتی جهان به اصلاح نظام آموزش شغلی پرداخته و از تکنولوژی‌های نوین در توسعه اقتصادی کشور استفاده کند.

ایجاد بستر مناسب برای رقابت نظام‌مند بین دانشجویان و دانش‌آموختگان نظام‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، صنعتگران و پیشه‌وران جوان در قالب برگزاری مسابقات ملی، امکان ترازیابی و مقایسه با یکدیگر و پیدایش شرایط بهبود و ارتقای نظام‌های مذکور را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول