اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری مازندران خبر داد

ساخت فیلم‌های سینمایی، رویکرد جدید حوزه هنری مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری مازندران رویکرد جدید حوزه هنری مازندران را در سال جاری ساخت فیلم‌های سینمایی عنوان کرد.

ساخت فیلم‌های سینمایی، رویکرد جدید حوزه هنری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عزیزالله محمدپور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران هدف از برپایی کارگاه‌های تاریخ شفاهی در استان‌ها را شناسایی نیروهای جوان، مستعد و علاقمند هنرمند در بخش‌های مختلف دانست که با همکاری یادگاران دفاع مقدس نسبت به ثبت خاطرات آنها اقدام کنند و نتایج این مهم ثبت خاطرات تولید کتاب پیرامون معرفی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: برپایی شب شعر در حوزه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس، برپایی آثار نقاشی، خوشنویسی و برپایی آثار تجسمی در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

محمدپور در بخش دیگری از سخنانش درباره تولید آثار انیمیشن در حوزه هنری نیز اظهار داشت: حوزه هنری با تجهیز امکانات سعی می‌کند آثاری را در زمینه دفاع مقدس و سایر محورها به صورت انیمیشن تولید کند و با ارائه این آثار مخاطبان کودک و نوجوان خود را با اهداف انقلاب اسلامی و رشادت مردی‌های رزمندگان دفاع مقدس آشنا کند.

وی از تولید 10 انیمیشن در سال جاری در حوزه هنری مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این انیمیشن‌ها دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، اخلاق و خانواده و قانونمندی و شهروندی است.

مدیر حوزه هنری مازندران از برگزاری مسابقه اینترنتی "ماه" در این مرکز خبر داد و بیان داشت: مخاطبان در این مسابقه می‌توانند شعر، خاطره، داستان، عکس و سایر آثار هنری خود را ارائه و با برقراری ارتباط با سامانه در مسابقه شرکت کنند.

*افزایش تولید‌های هنری در مازندران

محمدپور از اختصاص اعتباراتی از سوی ریاست جمهوری در راستای تولیدهای فرهنگی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر تولیدات زیاد و بسیار اثرگذاری در زمینه‌های نمایش، تولید فیلم کوتاه، انیمیشن، داستان و آثار هنرهای تجسمی از سوی هنرمندان شاهد بودیم.

وی اعتبار سالانه این مرکز برای تولیدات، تجهیزات، برگزاری جشنواره‌های مختلف، برپایی نمایشگاه‌های متعدد و برگزاری کارگاه‌ها را یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اخیرا برای تولید فیلم "آقاجان" به کارگردانی خسرو معصومی بیش از 200 میلیون تومان قرارداد بسته شد.

محمدپور تصریح کرد: قرار است فیلم مستند داستانی "آقاجان" زندگینامه آیت‌الله کوهستانی به تهیه‌کنند‌گی حوزه هنری مازندران و به کارگردانی خسرو معصومی تولید شود.

وی رویکرد جدید حوزه هنری در سال جاری را ساخت فیلم‌های سینمایی عنوان کرد و از حمایت‌های استاندار مازندران در حمایت از هنرمندان استان تشکر کرد.

مدیر حوزه هنری مازندران مهم‌ترین اهداف حوزه هنری را تولید آثار فاخر، کیفی و پرمخاطب و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای هنرمندان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول