اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور

اصفهان در نمایش فیلم‌های جشنواره مردمی عمار همراه شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سراسر کشور در استان اصفهان فیلم‌های جشنواره مردمی عمار به نمایش گذاشته شد.

اصفهان در نمایش فیلم‌های جشنواره مردمی عمار همراه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از برگزاری جشنواره عمار و اکران هم‌زمان فیلم‌ها در تهران در هفت تا 13 دی‌ماه 90، تصمیم بر این گرفته شد تا اکران عمومی در شهرها و دانشگاه‌ها مختلف سراسر کشور به نمایش گذاشته شود.

با توجه به اینکه دور نخست اکران‌های مردمی در سال 89 صورت گرفت و به دنبال استقبال خوب از آن بنابر این شد، تا در ایام هفته آزاد‌سازی خرمشهر برای بار دوم اکران مردمی اجرایی شود.

در دور دوم اجرای این برنامه با نام جشنواره مردمی فیلم عمار هم‌زمان با اکران در 30 نقطه از سراسر کشور، استان اصفهان نیز در سه منطقه شامل شاهین‌شهر، خمینی‌شهر و درچه اصفهان و در سه موضوع مستند، انیمیشن و داستانی کوتاه فیلم‌ها را نمایش دادند.

براساس برنامه‌ریزی‌ دبیرخانه جشنواره به هر کدام از واحدهای اکران فیلم‌ها تعداد 25 عدد از فیلم‌های جشنواره عمار که برگزیده بوده و قابلیت اکران عمومی داشتند، داده شد تا بتوانند آنها را برای عموم مردم به نمایش بگذارند.

مسئول دبیرخانه جشنواره فیلم عمار با بیان اینکه تعدادی از حوزه‌ها در خارج از این بازه زمانی و در ایام آزادسازی خرمشهر و بعد از این زمان نیز با طرح جشنواره مقاومت به اکران عمومی درآمده است، بیان داشت: با 300 اثر رسیده به این جشنواره و با انتخاب از بین آنها، برگزیده‌ این فیلم‌ها برای نخستین اکران هماهنگ در شهرستان متناسب با شرایط هر منطقه ارسال انجام شد.

حامد بامروت‌نژاد ادامه داد: حدود 30 نفر اعلام آمادگی در این طرح را داشته‌اند و این اکران‌های مردمی تحت عنوان اکران مقاومت در سراسر کشور آغاز شد.

وی با بیان این مطلب افزود: اکران هماهنگ و هم‌زمان فیلم‌ها منجر به ایجاد هماهنگی در بین اکران کننده‌ها و هم‌چنین استمرار فعالیت و ارتباط افراد با یکدیگر و تبدیل به نهادی برای فیلم‌های انقلابی و مردمی می‌شود.

مسئول دبیرخانه جشنواره فیلم عمار با اشاره به اینکه فیلم‌ها در پنج دسته تهیه شده است، تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی، متن درون‌گفتاری، جنگ نرم، بیداری اسلامی و فتنه سال 88 اصلی‌ترین موضوع‌های به کار گرفته شده برای تهیه این فیلم‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: اینکه به نوع نگاه مخاطب توجه ویژه شود و منجر به افزایش سطح آگاهی قشرهای مختلف با تماشای این فیلم‌ها شود، همواره مورد نظر بوده و در بسته‌ فیلم‌های ارسالی لحاظ شده است.

* فیلم‌های جشنواره عمار جای کار بسیاری دارد

مسئول اکران فیلم‌ها در شاهین‌شهر اصفهان بیان داشت: در ایام آزادسازی خرمشهر تعدادی از فیلم‌های جشنواره عمار در سه نقطه از این شهر اکران شد و بقیه آن به صورت مستمر پس از سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مجدد پخش می‌شود.

ابوالفضل کاظمی با بیان اینکه استقبال خوبی از اکران فیلم‌ها در شاهین‌شهر انجام شد، اظهار داشت: یک شب در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و شب دیگر در حسینیه محبین اباعبدالله حسین(ع) و مسجد هل‌اتی روستای جهادآباد به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا بتوانیم این فیلم‌ها را به صورت گسترده‌تر و در تالار شیخ‌بهایی اکران کنیم.

مسئول اکران فیلم‌ها در شاهین‌شهر با اشاره به اینکه این کار جدیدی بوده است، اظهار داشت: نشست‌های شجره طیبه که در سپاه برگزار می‌شد را به صورت حلقه‌هایی مستمر و با اکران فیلم‌ها همراه کنیم.

وی اصفهان ادامه داد: موضوعات و ساخت خوبی در هر کدام از این فیلم‌ها به چشم می‌خورد، اما باز برای تقویت آن جای کار بسیار است.

* استقبال بسیار خوبی از فیلم‌های جشنواره عمار شد

مسئول اکران فیلم‌ها در درچه اصفهان اظهار داشت: با اکران عمومی در اردوگاه شهدای درچه و برای سرگروه‌های طرح صالحین به عنوان مخاطبین استقبال بسیار خوبی را به دنبال داشت.

محمد ابراهیمی با اشاره به اینکه انیمیشنی در مورد شکار جاسوس که شهید مهران محمدی انجام داده بود، نشان داده شد، بیان داشت: تنها با اکران این انیمیشن افراد بسیاری خواستار اکران مجدد آن شده‌اند.

وی ادامه داد: به دلیل زمان محدودی که برای اکران فیلم‌ها در مدت یک هفته داشتند، خواستار پی‌گیری این برنامه‌ها در ماه‌های آینده و برگزاری این برنامه‌ها به صورت گسترده‌تر است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول