اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت اجرای مسکن مهر

مشکل مسکن در تایباد حل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار تایباد گفت: در صورت اجرای مسکن مهر در شهر تایباد مشکل مسکن در این شهر مرتفع می‌شود.

مشکل مسکن در تایباد حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ایوب سیدالحسینی صبح امروز در نشست خبری شهرداران استان که به همت روابط عمومی سازمان هم‌یاری‌های شهرداری‌های استان خراسان‌رضوی در اتاق کنفرانس این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل تایباد به لحاظ مالی در ارتباط با وجود مطالبات زیاد دولتی این شهر است.

وی ادامه داد: بودجه کل شهر تایباد در مجموع شش و نیم میلیارد تومان است و مبلغ مطالبات آن در حدود سه و نیم میلیارد تومان است که خود نشان ‌دهنده قابل توجه بودن آن بوده که تأمین و جذب آن منشاء اقدامات قابل توجهی در این شهر می‌شود.

شهردار تایباد در ارتباط با مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به این شهر اظهار داشت: احداث و بهره‌برداری از منطقه ویژه دوغارون تحت مالکیت دولت از بزرگ‌ترین مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به تایباد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد در محدوده‌ای به وسعت بیش از 4 هزار هکتار در شرقی‌ترین نقطه استان با فاصله 250 کیلومتری مشهد و در مرز مشترک رسمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان ایجاد می‌شود.

سیدالحسینی افزود: هدف از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی استان، کانونی فعال برای همکاری‌های مشترک اقتصادی بین‌المللی در همه زمینه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت و صادرات، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال منطقه، کاهش هزینه‌های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی، ارتقای سطح تکنولوژی و بهره‌گیری از فناوری‌های برتر و نوین اقتصادی است.

وی با اشاره به 14 سال خشک‌سالی در تایباد اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی 14 ساله در تایباد، بسیاری از بخش‌های کشاورزی در این منطقه فلج مانده و کشاورزان از اطراف این شهر به آن مهاجرت کرده‌اند و احداث منطقه ویژه دوغارون در کاهش مشکلات معیشتی و کاری مردم این منطقه نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده توسط شهرداری تایباد در این شهر، اظهار داشت: احداث باغ پرندگان در پارک ملت تایباد، احداث زمین‌های ورزشی در پارک‌ها و هم‌چنین برگزاری همایش مولانا در سال گذشته در راستای شناخت عقاید مولانا که مورد وثوق و تأیید شیعه و سنی قرار دارد، ‌برخی از اقدامات انجام شده شهرداری تایباد محسوب می‌شوند.

شهردار تایباد در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای کتاب‌خوانی در این شهر اظهار داشت: سرانه کتاب‌خوانی 3 میلیون تومان است و شهرداری تایباد در سال 1386 فرهنگسرایی تحت عنوان فرهنگسرای مولانا در منطقه کم‌برخوردار خرمشهر ایجاد کرد که در آن به هزینه شهرداری، کلاس‌ها و اقدامات فرهنگی زیادی انجام می‌شود.

سیدالحسینی اجرای مسکن مهر را در حل مشکل مسکن در تایباد بسیار مؤثر دانسته و عنوان کرد: مسکن مهر تایباد که به صورت تعاونی بوده در دو بخش 120 واحدی و 180 واحدی در دست ساخت و در مرحله نازک کاری است که در صورت اجرای مسکن مهر در شهر تایباد مشکل مسکن در آن مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول