اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس

دوره آموزش مبانی فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس گفت: دوره یک ساله مرکز مطالعات راهبردی به منظور آموزش و ترویج مبانی فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

دوره آموزش مبانی فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

مهدی فندرسکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس، مطالعات بنیادین در زمینه انقلاب اسلامی را با انتشار کتب تخصصی، نشریه و به‌روز‌سانی پایگاه الکترونیکی پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اهداف مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس افزود: این مرکز در راستای تبیین و ترویج فرهنگ و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی با محوریت گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تلاش می‌کند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس خاطر نشان کرد: فعالیت‌های مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس به داخل کشور محدود نمی‌شود و صدور انقلاب یکی از مسائلی است که در فعالیت‌های این مؤسسه دیده شده است.

وی ادامه داد: در این فعالیت‌ها ابعاد، زوایا و آموزه‌هایی از انقلاب اسلامی که می‌تواند به عنوان یک نرم‌افزار در اختیار جوامع دیگر قرار بگیرد، تدوین می‌شود.

فندرسکی ابراز داشت: در زمینه ترسیم و تبیین این نرم‌افزار نگاه مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس بیشتر به سوی کشورهای اسلامی است چرا که این کشورها با جامعه ما تشابهات بیشتری دارند و بهتر می‌توانند در سرنوشت کلی جهان اسلام تاثیرگذار باشند.

وی گفت: مطالعه بر روی راهکارهای عملی صدور انقلاب اسلامی در نشست‌های تخصصی و برنامه‌های مطالعاتی هدفمند در این مؤسسه انجام می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس تصریح کرد: آموزش‌های این مؤسسه به صورت کاربردی و در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در گذشته عنوان داشت: تا به حال دوره‌های این مؤسسه در مدت زمان یک هفته و یا یک ماه برگزار می‌شد اما در سال جاری این دوره‌ها به صورت یک ساله برگزار می‌شود.

فندرسکی با اشاره به اینکه مدت زمان این دوره‌ها در آینده افزایش پیدا خواهد کرد گفت: این دوره‌ها در 25 سرفصل مطرح می‌شود و برای هر سرفصل یک واحد آکادمیک در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، باید تحصیلات بالاتر از کارشناسی و یا سطح دو حوزه داشته باشند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس ادامه داد: در این دوره‌ها هم کلاس‌های درس گنجانده شده و هم دانش‌پژوهان مطالب را به صورت کارگاهی و کرسی‌های آزاداندیشی به بحث خواهند گذاشت.

وی ابراز داشت: کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، فعالان عرصه فرهنگی، روحانیون و کسانی هستند که استعداد فعالیت‌های فرهنگی و توانایی تاثیرگذاری در این زمینه را دارند.

فندرسکی با اشاره به اینکه در سال جاری 120 دانش‌پژوه در دوره‌های آموزشی این مؤسسه شرکت خواهند کرد ابراز داشت: این دوره‌ها از انتهای تابستان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی در عرصه فرهنگی در کشور عنوان داشت: یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف ما کمبود نیروی انسانی متخصص و توانمند برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس اضافه کرد: گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی باید عالمانه، همه‌جانبه و با استفاده از ابزار نوین باشد و در این زمینه نباید به فعالیت‌های درون مرزی اکتفا کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول