اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در 54 شهرک و ناحیه صنعتی در استان زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنایع فراهم شده است.

ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همت بعدازظهر امروز در جمع سرمایه‌گذاران و تعدادی از صنعتگران شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این استان در دولت‌های نهم و دهم رشد بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت هشتم تعداد شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری در این استان 19 شهرک بود، گفت: با فعالیت‌های انجام شده در دولت‌های نهم و دهم 37 شهرک و ناحیه جدید ایجاد شد.

همت اضافه کرد: در دو سال گذشته و با ایجاد 20 شهرک و ناحیه صنعتی جدید در فارس این استان رکورد ساخت شهرک‌های صنعتی جدید را در سطح کشور از آن خود کرده است.

این مسئول ادامه داد: این موضوع سبب شده تا هم‌اکنون تمام شهرستان‌ها و مناطق این استان دارای شهرک صنعتی باشند.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 400 واحد صنعتی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد، اضافه کرد: در این واحدهای صنعتی برای بیش از 19 هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد شده که بررسی و مقایسه آمار واحدهای بهره‌بردار با قبل از دولت نهم حاکی از رشد 300 درصدی است.

وی با اشاره به رشد 60 درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان در سال گذشته تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها امسال نیز شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در سرمایه‌گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس خبر داد و افزود: در مناطق جنوبی این استان 10 شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت بیش از یک‌هزار و 800 هکتار آماده واگذاری به متقاضیان است که با توجه به وجود ارتباطات تجاری و نیز حضور تعدادی از مردم مناطق جنوبی این استان در کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس این شهرک‌های صنعتی بستر مناسبی را برای جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم حوزه خلیج فارس فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان از اعمال نخستین تخفیف 50 درصدی قیمت زمین به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق محروم استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن چنانچه سرمایه‌گذاران اقدام به ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ کنند نیز تا سقف 30 درصد دیگر به آن‌ها تخفیف داده می‌شود.

همت تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی این استان تخفیف داده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در مرحله ساخت و ساز است، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده از آخرین روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های بالای 50 درصد تا پایان امسال 310 طرح صنعتی با اشتغال‌زایی نزدیک به 4 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس به بهره‌برداری می‌رسند.

وی همچنین از انجام بیش از 200 طرح عمرانی در سال جاری در بخش توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول