اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

شرکت در جلسات متعدد نشانگر مدیریت قوی نیست / رضایت مردم شرط نخست مدیریت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها شرکت در جلسات متعدد نشانگر مدیریت قوی نیست بلکه آنچه برای روسای ادارات حائز اهمیت است، این است که مردم تا چه حدی از آنها رضایت دارند.

شرکت در جلسات متعدد نشانگر مدیریت قوی نیست / رضایت مردم شرط نخست مدیریت

آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در نظام حکومتی اسلام مدیران و کارگزاران باید مطیع و تابع قوانین الهی موجود در آیات قرآنی و روایات معصومین(ع) باشند.

وی افزود: متاسفانه با وجود ارادت بالای ایرانیان به ساحت اسلام و مبانی اسلامی، عمل به مبانی این دین کمتر در میان مدیران مشاهده می‌شود که شاید این امر برخاسته از ضعف نگرش به مباحث اساسی اسلام باشد.

قریشی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران باید مروج فرهنگ صحیح به نسل‌های آینده باشند، خاطرنشان کرد: مبانی قرآن کریم، روایات معصومان(ع)، خطبه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین ابزاری است که مدیران با مطالعه آن‌ها می‌توانند فرهنگ صحیح و اصولی مدیریت را به جوانان به عنوان نسل‌های آینده مدیریت جامعه انتقال دهند.

این مفسر قرآن کریم در پاسخ به این سئوال که اصل ولایت فقیه در چه مرتبه‌ای از قوانین قرار دارد، گفت: این اصل به عنوان حلقه ارتباطی تمام معارف دینی بوده و تمام قوانین و مقررات جاری بر اساس آن پدید آمده است، بنابراین اصل ولایت مطلقه فقیه باید مورد توجه مدیران اعم از دولتی و غیردولتی باشد.

قریشی با بیان این نکته که پایبندی به ولایت فقیه تنها در سخن نمی‌تواند راهگشای مسائل باشد، تصریح کرد: تمام مدیران در دستگاه‌های مختلف خود را مطیع صرف و بلامنازع ولایت فقیه می‌دانند ولی متاسفانه برخی اقدامات نشانگر این مسئله است که هنوز تا سطح مناسب ولایتمداری فاصله داریم چراکه تبعیت از این اصل تنها در سخن نمی‌تواند راهگشای مسائل باشد و باید در تمام شئونات و کردارها ملاحظه شود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدیریت در اداره و ارگان هدیه‌ای الهی برای انسان محسوب می‌شود، ابراز داشت: در صورتی که این هدیه را در پایان خدمت به طور سالم تحویل فرد دیگری ندهیم، باید نزد پروردگار متعال پاسخگو بوده و تاوان این عمل را پس دهیم.

وی در بخشی از سخنان خود در بیان ضعف‌های موجود در میان برخی مدیران اظهار داشت: تنها شرکت در جلسات متعدد نمی‌تواند نشانگر مدیریت قوی باشد، بلکه آنچه برای مدیر و روسای ادارات حائز اهمیت است و در رتبه اول قرار دارد این است که مردم تا چه حدی از آنها رضایت دارند.

قریشی گفت: امید است با تهیه و انتشار جزوات و کتاب‌های تخصصی در حوزه مدیریت اسلامی شاهد ارتقای سطح مدیریت در کشور باشیم تا به این ترتیب حکومتی مناسب جامعه مهدوی تشکیل شود. 

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول