اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رها‌سازی زنبور در اراضی استان کرمانشاه صورت گرفت

تولید محصول نخود بدون سم در 3 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

خبرگزاری فارس: سرپرست بهبود اراضی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با رها‌سازی زنبور 3 هزار هکتار از اراضی محصول نخود بدون سم تولید می‌کنند.

تولید محصول نخود بدون سم در 3 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، افشین صفوی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تامین امنیت غذایی با تولید محصولات سالم معنا پیدا می‌کند که استان کرمانشاه در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی در این راستا انجام داده است.

صفوی تصریح کرد: لذا برای تولید محصولات سالم 173 نفر از کارشناسان در رشته‌های گیاه پزشکی، زراعت و اصلاح نباتات در سطح استان از خدمات این کارشناسان بهره بردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان در قالب 61 کلینیک گیاه پزشکی ساماندهی شدند، گفت: یکی از وظایف این کارشناسان گسترش مبارزه بیولوژیک است که در سال گذشته 3 مرکز تولید حشرات مفید توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد و بزرگترین آنها ورله میان دربند است.

صفوی اظهار کرد: این 3 مرکز در سال‌جاری از محل اعتبارات ملی 7 میلیون زنبور هابروبراکن تولید می‌کنند.

سرپرست بهبود اراضی سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی 15 هزار عدد تله دلتا و 24 هزار عدد سرمون مخصوص کنترل آفت شپره مینوز گوجه‌فرنگی که یکی از خطرناک‌ترین آفات است خریداری و در بین کشاورزان به‌صورت رایگان درحال توزیع است.

وی ادامه داد: با توزیع این سرمون‌ها میزان مصرف سم برای کنترل آفت به صفر می‌رسد.

صفوی گفت: با رها‌سازی زنبور 3 هزار هکتار از اراضی محصول نخود بدون سم تولید می‌کنند.

وی یادآور کرد: فارغ‌التحصیلان در کشاورزی با سرمایه بسیار کم می‌توانند در زمینه تولید این نوع زنبور فعالیت و مشغول کار شوند.

سرپرست بهبود اراضی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به تولید نخود به‌عنوان یک برند در استان کرمانشاه‌، تصریح کرد: برای گسترش این محصول باید هزینه‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول