اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی:

سیاست‌مداران دین‌مداری را سرلوحه امور قرار دهند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه سیاست‌مداران دین‌مداری را سرلوحه امور قرار دهند، گفت: احتیاج به بازوانی داریم که به وسیله آن بتوانیم اهداف مربوط به دین را در جامعه پیاده کنیم.

سیاست‌مداران دین‌مداری را سرلوحه امور قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله مصطفی اشرفی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار با جامعه جوانان متحد اسلامی و سران عضو شورای پیروان خط امام و رهبری خراسان‌رضوی اظهار کرد: به گونه‌ای خلأ در امر رساندن حرف‌های کسانی که درد دین دارند احساس می‌کنیم و پیوسته هم همین درد را داشته‌ایم که چگونه و به چه وسیله‌ای صدای خود را به جامعه برسانیم.

شاهرودی ادامه داد: حوزه‌ها در این امر به طور جدی به مشکلات اجتماعی نمی‌پردازند که به عقیده علما باید با نگاهی کامل و جامع‌تر به آن پرداخت ولی متاسفانه در جوامع امروزه، این‌گونه نیست و مشکلات خاص خود را داراست که در نتیجه سبب زیان‌هایی بر جامعه می‌شود که آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت و ما امیدواریم که جامعه جوانان متحد به گونه‌ای بازوانی برای ما باشند که ما بتوانیم اهداف خود را در جامعه پیاده کنیم.

وی افزود: جامعه جوانان متحد اسلامی کار بسیار خوب و پسندیده‌ای را آغاز کرده‌اند که هدف خاص و مشخصی را دنبال می‌کنند و ما نیز امیدواریم به اهداف اصلی خود در این زمینه برسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشهد افزود: امتیاز ویژه‌ای که ما شیعیان داریم این است که ما زمامداران مذهب شیعه هستیم در واقع یک مجموعه مستقل و غیر وابسته به تشکیلات اجتماعی از نظر معیشت اقتصادی و ... است و در واقع مذهب شیعه این خصوصیات را داراست که علمای شیعه متکی به تشکیلات دولتی و سیاسی نیستند و در اصل دین‌دار بوده و درد دین را دارند یعنی بی‌دلیل کسی در عالم روحانیت مرجع نمی‌شود و به طور کلی این به گونه‌ای است که کسی یک شبه ره صد ساله را نمی‌تواند برود.

وی افزود: قابل ذکر است که بگویم یک طلبه جوان از خمین حرکت می‌کند و برای آموزه‌های دینی به اراک و سپس به قم و نجف می‌رود و بعد از مدتی طی‌ کردن مسیر سخت در حوزه‌های عرفان و دین این‌گونه یک جامعه را متحول می‌کند که به آن انقلاب می‌گویند و ما به این نکته توجه کنیم که به راستی چه شد که یک چنین انقلاب بزرگی در جهان روی داد و چه کسی بر آمد و به راستی این که می‌گفتند امید مستضعفان جهان خمینی بوده است، یک حقیقت است.

شاهرودی ادامه داد: شیعه و مذهب شیعه خصوصیاتی را داراست که در مسیر امتداد خط پیغمبر اکرم(ص) و پس از آن امتداد خط ائمه دین به امامت است که اینها در واقع نواب هستند، همان طور که امام زمان(عج) می‌فرمایند من حجت خدا هستم و فقها حجت‌های من در بین مردم هستند.

وی افزود: در واقع ضعف ما در این امر این است که شناخت کامل از علمای شیعه را نداریم و باید بیشتر به شناخت آنان در راس امور دینی پرداخت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول