اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

750 کمیته اجرایی استقرار نظام آموزشی را عهده‌دار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ 750 کمیته اجرایی در سطح کشور و مناطق، نواحی و استان‌های مختلف کشور مسئولیت استقرار و عملیاتی کردن نظام آموزشی جدید را عهده‌دار هستند.

750 کمیته اجرایی استقرار نظام آموزشی را عهده‌دار هستند

قربان علی افشانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با تایید مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین شکل عملیاتی و اجرایی به خود گرفته و آموزش و پرورش با احساس مسئولیت بیشتر تلاش می‌کند این سند را شکل اجرایی و عملیاتی ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از شاخصه‌های اصلی و راهکار مناسب در اجرای این سند استقرار نظام شش، سه، سه در آموزش و پرورش است که از شش ماه پیش استارت اجرای این کار در کشور زده شده است.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تاکنون در این باب ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی انجام شده و در فرصت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی آینده ثبت‌نام و ساماندهی دانش‌آموزان، صدور ابلاغ برای معلمان و تهیه و چاپ کتب درسی برای استقرار نظام شش، سه، سه انجام می‌شود.

افشانی به خبرنگار فارس بیان داشت: معاونت آموزش متوسطه همگان با استقرار نظام شش، سه، سه به عنوان آخرین تغییرات و اصلاح در آیین‌نامه دوره متوسطه سعی می‌کند برنامه‌ها و اهداف خود را پیاده کند.

این مسئول ادامه داد: از سال 79 که نظام سالی - واحدی در کشور اجرا می‌شود تنها در دو پایه دوم و سوم به شکل سالی – واحدی نظام آموزشی اجرای می‌شده که ما از سال تحصیلی 91-90 سعی کردیم در پایه اول نیز نظام سالی – واحدی را اجرایی کرده و به یکپارچه‌سازی نظام متوسطه کمک کنیم.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با اصلاحات انجام شده در حال حاضر از پایه اول تا نظام پیش‌دانشگاهی شیوه تحصیل به مدل نظام سالی – واحدی است که این روند در سال تحصیلی آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

 

پیش‌دانشگاهی تا شش سال آینده حذف می‌شود

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس ابراز داشت: با اجرایی شدن نظام شش، سه، سه تا شش سال آینده نظام پیش‌دانشگاهی حذف شده و به تدریج نظام آموزشی جدید که در آن دوره متوسطه در دو قسمت سه ساله تدارک دیده شده است شکل اجرا می‌گیرد.

وی زیر‌بنا و نیازمندی سند تحول بنیادین را تغییر محسوس و همگون شدن تغییر با تحول اعلام کرد و افزود: ما بدون تغییر روش‌ها نمی‌توانیم در سیستم و زیر‌ساخت‌ها تغییراتی بدهیم و به همین دلیل در سند تحول بنیادین 131 راهکار در نظر گرفته شده است که باید بند بند آن عملیاتی و اجرایی شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد مدت زمان سال تحصیلی و آغاز تحصیل برای دانش‌آموزان گفت: سال تحصیلی از اول مهرماه است و خانواده‌ها و دانش‌آموزان نباید به شایعاتی از این دست که سال تحصیلی از شهریورماه قرار است آغاز شود توجه کنند.

افشانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در تلاش هستیم برای ساماندهی فضا، نیروی انسانی و جمع‌بندی ثبت‌نام دانش‌آموزان در شهریورماه کارهای بر زمین مانده را سر و سامان دهیم و این حرکت به منزله آغاز سال تحصیلی از شهریورماه نیست.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول