اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس:

رویکرد اقتصادی دولت باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید در کشور به ‌عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل کند، گفت: رویکرد اقتصادی دولت باید تغییر کند.

رویکرد اقتصادی دولت باید تغییر کند

احمد سجادی ظهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نظارت اقتصادی دولت نباید تنها محدود به مقاطع خاصی مانند عید نوروز و یا ماه مبارک رمضان باشد، بلکه این نظارت باید دائمی و دقیق باشد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت به‌ عنوان یکی از مجریان مهم اقتصادی کشور و هم‌چنین حامی اشتغال جوانان، باید رویکردش را در عرصه اقتصاد تغییر اساسی دهد، زیرا تنها در این ‌صورت است که امکان شکوفایی اقتصادی برای کشور فراهم می‌شود.

سجادی با اشاره به برخی از این تغییرات، یادآور شد: برای مثال، دولت نباید در کشور به‌ عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل کند، زیرا در این صورت تنها به‌ دنبال سود است و این مسئله تورم و بسیاری از مشکلات اقتصادی دیگر را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا مانند چین که دارای اقتصاد پیشرفته‌ای هستند، تمهیدات خاصی وجود دارد و باید همین الگو نیز از سوی دولت پیاده شود، برای مثال باید زمین رایگان کشاورزی و یا صنعتی، در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم و یا وام‌های کم‌سود و طولانی به آنها واگذار کنیم.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زمینه رشد و گسترش صنایع داخلی را فراهم و از صنایع وارداتی نیز به ‌شدت پرهیز کنیم،این صنایع در نهایت ما را به کشورهای مادر وابسته می‌کنند.

سجادی گفت: مقام معظم رهبری نیز، در این زمینه دستورالعمل‌ها و فرامین بسیار مناسبی دارند، برای مثال ایشان بارها تاکید کرده‌اند که سرمایه‌های موجود در کشور از جمله نفت را باید برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد و رویکردمان صرفاً نباید سرمایه برای مصرف باشد.

وی ادامه داد: دولت بودجه کلانی را برای واردات کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته است، در حالی که اگر تنها نیمی از این مبلغ، صرف حمایت از صنایع داخلی مانند صنعت کشاورزی شود، بازده بسیار بیشتری خواهد داشت.

نماینده مردم فریمان و سرخس در بهارستان نهم افزود: اگر برخی از اسامی وزارتخانه‌ها تغییر پیدا کند، رویکرد سنتی نسبت به آنها نیز تغییر می‌کند، برای مثال هر گاه صحبت از وزارت جهاد کشاورزی می‌شود، کشاورزی سنتی به ‌ذهن متبادر می‌شود، اما اگر نام این وزارتخانه، به جهاد کشاورزی صنعتی تغییر کند، برخی از مشکلات به صورت طبیعی حل می‌شود.

سجادی با بیان اینکه در سال 1381، خودکفایی گندم را جشن گرفتیم و به مرز تولید حدود 12 میلیون تن گندم در سال رسیدیم، گفت: باید توجه می‌کردیم که بخش عمده این مسئله ناشی از بارندگی و مواهب الهی بود و بعد از دو سال، مجدداً مجبور به واردات گندم شدیم و این مسئله نمایانگر این بود که خودکفایی در بخش گندم، پایدار نبود.

وی افزود: تنها راه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و هم‌چنین تولید پایدار در این زمینه، ایجاد نهضت جهاد کشاورزی صنعتی است.

سجادی تصریح کرد: نهضت آبخیزداری نیز باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد که از طریق آن می‌توانیم حجم وسیعی از آب‌های سطحی را از طریق ایجاد بندهای خاکی استاندارد، مهار کنیم و زمینه آبادانی بیشتر روستاها را نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول