اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در خراسان‌شمالی

وسعت مناطق حفاظت شده اسفراین به 12 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین اعلام کرد: مناطق حفاظت شده اسفراین به 12 درصد مجموع وسعت این شهرستان افزایش می‌یابد.

وسعت مناطق حفاظت شده اسفراین به 12 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، رضا حبیبی بعد از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از منطقه حفاظت شده سالوک این شهرستان اظهار کرد: بر اساس برنامه با افزایش مناطق شکار ممنوع در حوالی مناطق حفاظت شده سالوک و ساریگل، وسعت مناطق حفاظت شده این شهرستان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون وسعت مناطق حفاظت شده در این شهرستان، کمتر از 10 درصد است.

حبیبی با اشاره به اینکه طبق استانداردها باید وسعت مناطق حفاظت شده 10 درصد وسعت هر یک از مناطق را تشکیل بدهد، اظهار امیدواری کرد تا با افزایش مناطق شکار ممنوع در این شهرستان، وسعت مناطق حفاظت شده افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه حفاظت شده سالوک مستثنیات است، گفت:‌ هم اکنون به دلیل وجود این مستثنیات ترددهایی در این منطقه انجام شده که برای حیات وحش ناامن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین از برنامه خرید و تملک مستثنیات واقع در سالوک این شهرستان خبر داد و افزود: در آینده نزدیک این برنامه با حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست تحقق خواهد یافت.

*پایش الکترونیکی منطقه حفاظت شده سالوک ایجاد می‌شود

حبیبی همچنین با اشاره به برنامه‌های محیط زیست این شهرستان برای کنترل و نظارت در مناطق حفاظت شده اظهار کرد: در این راستا پایش الکترونیکی منطقه حفاظت شده سالوک به صورت کنترل لحظه‌ای در برنامه کاری محیط زیست قرار دارد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه پایش الکترونیکی این منطقه حفاظت شده به صورت 24 ساعته ممکن خواهد بود و تخلفات در این مناطق رصد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین خاطرنشان کرد: این سامانه در آینده نزدیک در سایر مناطق حفاظت شده این شهرستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

* کمبود محیط‌بان در شهرستان اسفراین

وی همچنین کمبود محیط‌بان را از مشکلات محیط زیست اسفراین اعلام کرد و گفت: البته قرار است تا در آینده با جذب محیط‌بان بخشی از مشکلات شهرستان در این زمینه مرتفع شود.

حبیبی وسعت مناطق حفاظت شده اسفراین را 46 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: کمتر از 20 محیط‌بان کار حفاظت از این مناطق را بر عهده دارند.

وی همچنین کمبود کارشناس در محیط زیست اسفراین را از مشکلات این اداره برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با اصلاح چارت اداری شهرستان این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول