اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رهایی از دست صیادان غیر مجاز؛

پرندگان شکاری منطقه حفاظت‌شده مند آزاد شدند

خبرگزاری فارس: تعدادی از پرندگان شکاری که توسط صیادان غیرمجاز صیدشده بودند به دامان طبیعت برگشتند و از بند آزاد شدند.

پرندگان شکاری منطقه حفاظت‌شده مند آزاد شدند
مسئول منطقه حفاظت‌شده مند بردخون پس از رهاسازی این پرندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پرندگانی که آزاد شده‌اند هفته گذشته در گشت‌زنی مأموران و محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده مند در ارتباط با مبارزه با زنده‌گیری بازهای شکاری کشف شدند و خوشحالیم که تعدادی از این پرندگان را به دامان طبیعت بر می‌گردانیم.
صادق پورسالم ادامه داد: منطقه حفاظت‌شده مند در فصل زنده‌گیری بازهای شکاری اقداماتی نظیر دستگیری چهار متخلف و پیگرد هشت متخلف متواری، کشف 28کوخه، کشف 47 تور و طناب،کشف هشت دلیجه، 23قمری و کشف دو دستگاه موتورسیکلت و شش قفس پرنده در منطقه داشته است و تلاش کرده از پرندگان و محیط زیست منطقه حفاظت کند.
وی افزود: با آغاز فصل پاییز و آغاز مهاجرت پرندگان شکاری به سمت جنوب کشور، عده‌ای سودجو با به کارگیری افرادی که اکثریت تمکن مالی خوبی ندارند یا بیکار هستند اقدام به آماده سازی کوخه می‌کنند و به زنده‌گیری این پرندگان مشغول می‌شوند.
مسئول منطقه حفاظت شده مند بردخون با بیان اینکه مقصد اصلی پرندگان شکاری صید شده کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، خاطرنشان کرد: پرندگان شکاری به دلیل حضور در چرخه طبیعی نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل اکوسیستم‌های مختلف زمین دارند و خروج آنها از این چرخه موجب بر هم خوردن این تعادل و اختلال در زندگی عادی انسان می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: منطقه حفاظت‌شده مند بردخون با وسعت 53 هزار هکتار در 135 کیلومتری جنوب استان بوشهر در اطراف شهر بردخون، زیستگاهی منحصربه‌فرد برای تنها بازماندگان آهوان سواحل خلیج همیشه فارس است.
پورسالم با اشاره به درختان حرا گفت: منطقه حفاظت شده حرا در مساحتی بیش از چهار هکتار در مله گنزه بخش بردخون از سال 52 انتخاب و تحت حفاظت قرار گرفته که نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح ملی و جهانی حائز اهمیت است.
پورسالم افزود: جنگل‌های حرا با محیط زیست پویا، آبزیان غیرمتعارف، کارکردهای مختلف، ارزش‌ها و زیبایی‌های سحر انگیز خود پدیده شگفت‌انگیزی هستند که برای طیف گسترده‌ای از مردم جذابیت‌های خاصی دارند.
وی اضافه کرد: جنگل‌های نیمه شناور حرا برای مردم عادی، کانون دیدنی‌های غیر متعارف و حیرت‌آور است و دیدن ماهی خزنده و پرندگان نادر همیشه امکانپذیر نیست، اما جنگل‌های همیشه بهار دریای حرا همه این دیدنی‌ها را یکجا به بازدیدکنندگان خود سخاوتمندانه عرضه می‌کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول