اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر خبر داد:

حلقه‌گذاری80 نمونه پرنده در منطقه حفاظت شده مند

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: حدود80 نمونه پرنده به منطقه مند مهاجرت کرده و در جزایر اطراف این استان اقدام به تخم‌ریزی و جوجه‌آوری می‌کنند.

حلقه‌گذاری80 نمونه پرنده در منطقه حفاظت شده مند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا فقیه صبح امروز در جمع محیط بانان در منطقه حفاظت شده مند بردخون، اظهار داشت: منطقه حفاظت شده مند در دنیا شناخته شده و هر ساله شاهد حضور گردشگران و محققان و دانشمندان ایران و جهان در این منطقه هستیم که با علاقه گزارش می‌گیرند و نسبت به منطقه و جزایر مطالعه گسترده‌ای دارند.
وی افزود: حدود80 نمونه پرنده در منطقه حضور می‌یابند و در جزایر تخم‌ریزی و جوجه آوری می‌کنند و پرندگان نیز سرشماری و حلقه‌گذاری می‌شوند.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: مهاجرت لاک پشت‌ها به جزایر منطقه حفاظت شده مند بردخون برای تخم ریزی انجام می‌گیرد و محیط بانان با فعالیت شبانه روزی تلاش می‌کنند این سرمایه‌ها برای نسل‌های آینده حفظ شود.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده مند بردخون استعداد جذب گردشگر را دارد و برای طبیعت گردی و اکوتوریستی بسیار مناسب است و می‌توانیم با تبلیغات لازم علاقمندان را راهنمایی کنیم تا از این منطقه بهره ببرند.
فقیه افزود: البته در این مدت درخواست‌های زیادی برای بازدید از منطقه وجود داشته است.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه این منطقه حفاظت شده است هرگونه بازدید از منطقه باید با اخذ مجوز از محیط زیست استان باشد و علاقمندان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی هماهنگی کنند و مأموران محیط زیست نیز به عنوان راهنمای گردشگران انجام وظیفه می‌کنند.
منطقه حفاظت شده مند در 135کیلومتری مرکز استان بوشهر در حاشیه شهر بردخون قرار دارد و محیط مناسبی برای زندگی انواع جانوران و پرندگان و گیاهان کمیاب محسوب می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول