اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پارک ملی _دریایی نایبند خبر داد:

شناسایی 206 گونه پرنده در منطقه حفاظت شده نایبند

خبرگزاری فارس: سرپرست پارک ملی _دریایی نایبند از شناسایی 206 گونه پرنده در منطقه حفاظت شده نایبند خبر داد.

شناسایی 206 گونه پرنده در منطقه حفاظت شده نایبند
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مصطفی موذنی صبح امروز در بازدید از منطقه نایبند در عسلویه اظهار داشت: حفاظت از مناطق طبیعی و زیستگاه‌های جانوری از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.
وی افزود: منطقه حفاظت‌شده نایبند از زیستگاه‌های مهم جانوران است که تنوع جانوری بسیار زیادی دارد.
سرپرست پارک ملی _دریایی نایبند از شناسایی 206 گونه پرنده در منطقه حفاظت شده نایبند خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از این پرندگان، مهاجر و زمستان‌گذران هستند.
موذنی یادآور شد: منطقه نایبند با داشتن دشت‌های مرتفع، با هدف حفظ و حراست از اکوسیستم کم‌نظیر و سیمای منحصر به فرد و ارزش‌های زیستگاهی طبق مصوبه 106 مورخ 7/9/57 از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست، به عنوان منطقه حفاظت شده نایبند انتخاب و معرفی شد.
وی تصریح کرد: این پارک ملی _ دریایی با مساحت 46 هزار هکتار در نزدیکی عسلویه در استان بوشهر و هرمزگان قرار دارد و اهمیت زیست‌محیطی بالایی دارد.
این مسئول گفت: «جبیر»، «جیرفتی»، «دلفین»، «نهنگ»، «مرجان‌ها»، «لاک‌پشت‌ها»، درختان «مانگرو» و انواع پرندگان از گونه‌های ارزشمند ساکن در این پارک هستند.
موذنی اذعان داشت: «گرگ»، «شغال»، «روباه معمولی»، «کفتار»، «خرگوش»، «تشی»، «جوجه تیغی»، «خدنگ» و انواع «موش‌های صحرایی» نیز دیگر موجودات پارک ملی نایبند است.
وی گفت: پرندگانی نظیر «کوکوی معمولی و خالدار»، «یلوه نوک سبز» و «یلوه خالدار»، «طاووسک»، «اردک سرسبز» و «اردک نوک پهن»، «آبچلیک دودی» و «آوازخوان»، «زرده پره کوهی»، «گلوآبی»، «سینه سرخ ایرانی»، «سار صورتی»، «سسک سرسیاه»، «سسک سردودی»، «حواصیل ارغوانی»، «حواصیل سبز»، «لک لک سفید»، «اکراس سیاه»، «چکاوک کوچک»، «چکاوک طوقی» و ... از جمله پرندگانی هستند که برای نخستین بار در محدوده پارک رصد و گزارش شده‌اند.
سرپرست پارک ملی - دریایی نایبند درباره گیاهان بومی و مهم پارک ملی دریایی نایبند نیز یادآور شد: «درختان مانگرو»، «کهور ایرانی»، «انار شیطان»، «صبر زرد»، «انجیر معابد»، «انجیر کوهی»، «کنار»، «ناترک»، «استبرق(خرگ)»، انواع «گز»، «گون»، «شمح»، «قیچ»، «گل جالیز»، انواع گیاهان «شورپسند» نیز از جمله گونه‌های شناسایی شده در این پارک است.
موذنی ادامه داد: بخش دریایی نیز از غنای بسیار بالایی برخوردار بوده که می‌توان به انواع ماهیان زینتی و تجاری، «نهنگ‌ها»، «دلفین‌ها»، «لاک‌پشت‌های در خطر انقراض دریایی»، اجتماعات وسیع مرجانی و بسترهای گسترده علف‌های دریایی، انواع صدف‌ها و دیگر نرمتنان، ستاره‌های دریایی، توتیا، شقایق‌های دریایی و اسفنج‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول