اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در موزه جنوب شرق

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی در موزه منطقه‌ای جنوب شرق برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در موزه جنوب شرق

حسنعلی شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به مناسبت 20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نمایشگاهی با عنوان" صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و جواهرات" در محل موزه منطقه‌ای جنوب شرق برگزار می‌کند.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 20 الی 24 خرداد ماه جاری، ساعت 16 الی 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: تراش سنگ‌های قیمتی و استفاده از آن در استان، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد و به 3000 هزار سال قبل از میلاد یعنی تمدن شهر سوخته می‌رسد.

شهرکی اضافه کرد: همزمان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و سرباز نیز نمایشگاه‌های صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی گفت: افتتاح فروشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه‌ چادر عشایر و بازدید سران طوایف و ریش‌سفیدان از جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته صنایع دستی به شمار می‌آیند.

* عرضه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی با عنوان" جشنواره و نمایشگاه تخصصی- صادراتی صنایع دستی " در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که میزبان شمار زیادی از هنرمندان و صنعتگران داخلی و میهمانان خارجی است.

شهرکی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز به همراه 10 تن از هنرمندان این استان در نمایشگاه حضور دارد و در رشته‌های سوزن دوزی، خامه دوزی، سکه دوزی و حصیربافی به تولید زنده صنایع دستی می‌پردازد.

وی یادآور شد: همچنین آثار معرق، چرم، سفال و... از رشته‌های دیگری هستند که به معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شوند.

شهرکی افزود: تعداد 210 رشته صنایع دستی به صورت زنده در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد و این جشنواره تا 24 خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول