اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

کشورهای عربی خنجری بر حنجره مسلمانان نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: کشورهای عربی باید هوشیار باشند و بدانند که امت اسلامی برای اصلاح امور جامعه ایجاد شده است و نباید خنجری بر حنجره مسلمانان شوند.

کشورهای عربی خنجری بر حنجره مسلمانان نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی این هفته که در مسجد جامع برگزار شده بود، اظهار داشت: انسان به وسیله استقامت و پایداری در برابر مشکلات و اقامه نماز می‌تواند بر مشکلات فائق آید و در برابر سختی‌ها بایستد.

وی افزود: برخی از انسان‌ها نگاهشان به زندگی برگرفته از بینش توحیدی است و با این دید ژرف با مشکلات مبارزه می‌کنند و حوادث روزگار آنها را از پای در نمی‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان ادامه داد: با توجه با فرارسیدن فصل گرما برخی از بانوان رعایت حجاب، عفاف و شئونات اسلامی را نمی‌کنند و در جامعه حرمت‌شکنی می‌کنند.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه شهرستان گلپایگان دارای سابقه فرهنگی و مذهبی چندین ساله است، تصریح کرد: این شهر شهری دین‌مدار و ولایت‌مدار است و آثار معنوی که امروز شاهد آن هستیم به خاطر نفس مسیحایی بزرگان و مراجع تقلید است و نباید بانوان باحجاب نامناسب در خیابان‌ها ظاهر شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما مخالف حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماع نیستیم، گفت: بانوان باید در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند اما باید به اصول و ارزش‌های اسلامی نیز توجه داشته باشند.

وی گفت: ما برای جوانان حرمت قائل هستیم زیرا آنان از استعدادها و توانمندی‌های خوبی برخوردارند و باید این ظرفیت‌ها در جهت صحیح استفاده شود، باید به قانون جامعه احترام گذاشته شود چون جامعه ما جامعه حسینی، علوی و فاطمی است و نباید در چنین جامعه‌ای شاهد بی‌بندوباری، بدحجابی و ناهنجاری باشیم.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه بانوان باید رعایت شئونات و حجاب اسلامی را داشته باشند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است و با افراد خاطی در مرحله نخست با تذکر و خوش‌رویی و در مرحله بعد با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی هم‌چنین به سالگرد شهادت آیت‌الله سعیدی اشاره کرد و بیان داشت: 20 خردادماه سالگرد شهادت این انسان عالم و وارسته است و این بزرگوار به خاطر دین از هستی خود گذشت و زیر شکنجه‌های رژیم ساواک به شهادت رسید.

اسماعیلی در ادامه به 21 خردادماه و روز صنایع دستی هم اشاره کرد و افزود: صنایع دستی ایران همواره در جهان پرآوازه بوده است و خریداران زیادی داشته و لازم است که در راستای ترویج و توسعه صنایع دستی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان اضافه کرد: با توجه نام‌گذاری امسال که حمایت از کار و سرمایه ایرانی است لازم است برای حمایت از صنایع دستی گام‌های موثری برداشته شود و مقدمات اعطای وام و تسهیلات برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، انجام شود.

وی هم‌چنین به شرارت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال جنگ و خون‌ریزی جدید در خاورمیانه هستند و این آتش‌افروزی را این بار از سوریه آغاز کرده‌اند و در اقدام جدید تروریستی تعدادی از زنان و کودکان بی‌دفاع را ذبح کردند و این اقدام ددمنشانه را بر گردن دولت سوریه انداختند.

اسماعیلی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و اروپاییان به دنبال اهداف خود در سوریه هستند، تصریح کرد: کشورهای منطقه مانند سعودی‌ها و قطری‌ها باید مراقب باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند چون دشمن می‌خواهد سوریه را به چالش بکشد و حکومت سوریه را ساقط کند.

وی اظهار کرد: کشورهای عربی باید هوشیار باشند و بدانند که امت اسلامی برای اصلاح امور جامعه ایجاد شده است و مسلمان‌کشی و اقدامات تروریستی سبب می‌شود که تروریست‌ها جان بگیرند و خنجری بر حنجره مسلمانان شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول