اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) عنوان کرد

استقبال گسترده شاعران و نویسندگان از کنگره حضرت زینب(س)

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) گفت: شاعران و نویسندگان بسیاری از سراسر کشور آثار خود را در قالب شعر و متون ادبی به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

استقبال گسترده شاعران و نویسندگان از کنگره حضرت زینب(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم وحید فرجی در حاشیه مراسم پایانی کنگره ملی حضرت زینب(س) که ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: قرن‌هاست که با تمام باور خود، حیران واقعه عاشورا و آن همه مصیبت و شکیبایی هستیم که زینب کبری(س) پرچم‌دار آن است.

وی افزود: کنگره ملی حضرت زینب(س) مجالی است تا با استعانت از زلال اوصاف زینت ساقی کوثر، دل و جان خود را صفایی بهشتی ببخشیم.

دبیر کمیته هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) با بیان اینکه حوزه هنری استان قم، مسئولیت بخش هنری این کنگره را افتخار بزرگی برای خود می‌داند گفت: این مهم در سایه عنایت کریمانه آن بانوی بزرگوار و نیز توجه ویژه ستاد برگزاری کنگره محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های بخش هنری در سه بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و ادبیات طراحی و اجرا شد تا با استفاده از ظرفیت بالای این سه رشته هنری و ادبی، شخصیت والای حضرت زینب کبری(س) با بیان تأثیرگذار هنری در سطح جامعه تبیین شود.

فرجی با اشاره به اجرای نمایش «خورشید شام» با موضوع و محوریت شخصیت حضرت زینب(س) در قم بیان داشت: این نمایش با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر ابعاد وجودی شخصیت این بانوی فداکار اسلام و پس از ارائه متن نمایشی به ستاد کنگره و تایید نهایی از تاریخ 10 تا 19 خردادماه در سالن قدس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به روی صحنه رفت.

دبیر کمیته هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) از اجرای برنامه‌های متنوع در بخش هنرهای تجسمی این کنگره خبر داد و افزود: فراخوان این بخش در دو رشته پوستر و تصویرسازی صورت گرفت که پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده 52 اثر در بخش پوستر و هشت اثر در بخش تصویرسازی به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: پس از انجام داوری سه اثر در بخش پوستر و دو اثر نیز در بخش تصویرسازی به عنوان آثار قابل تقدیر شناخته شدند.

فرجی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش ادبی کنگره ملی حضرت زینب(س) ادامه داد: شاعران و نویسندگان سراسر کشور استقبال خوبی از این بخش داشتند و اشعار و داستان‌های متنوعی در ارتباط با زندگی و سیره حضرت زینب(س) به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

دبیر کمیته هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) افزود: بر خود می‌بالیم که توفیق این را یافته‌ایم که از خادمان فرهنگی بانوی با کرامت اسلام در عرصه هنر متعهد بوده‌ایم و امید است که همواره از الطاف این بانوی آسمانی بهره‌مند باشیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول