اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مشهد:

بارزترین تاثیر منفی ثروت مسئولان، غفلت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت مشهد گفت: غفلت یکی از مهم‌ترین تاثیرات منفی ثروت انبوه به ‌ویژه برای مسئولان است.

بارزترین تاثیر منفی ثروت مسئولان، غفلت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مسئولی که دارای ثروت انبوه است در ارتباط با وظیفه‌ای که در قبال مردم دارد بی‌تفاوت می‌شود و غفلت می‌کند.

وی با بیان اینکه این غفلت در سایر موضوعات نیز برای او پیش می‌آید، عنوان داشت: اشرافی‌گری و لذت‌جویی از انواع مادیات از جمله دیگر نتایج ثروت‌اندوزی است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایشان در این سخنرانی به دهه پیشرفت و عدالت اشاره کردند و موانع این پیشرفت را نیز برشمردند.

وی با تاکید بر اینکه این پیشرفت در عرصه‌های مختلف مانند اقتصادی، اجتماعی، هنری و نظامی است، متذکر شد: رهبر فرزانه انقلاب توقف، خودشگفتی، غفلت، اشرافی‌گری، لذت‌جویی و جمع کردن زخارف دنیا از جانب مسئولان را از جمله موانع راه پیشرفت کشور عنوان کردند.

فرزانه با طرح این سؤال که چگونه دنیاگرایی مسئولان مانع پیشرفت کشور می‌شود، ابراز داشت: اگر مسئولی دل‌بسته به دنیا باشد، به ‌واسطه در اختیار داشتن حجم عظیم اعتبارات و پول کشور به یک قطب تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه نفس زیاده داشتن سبب زیاده‌خواهی نیز می‌شود، یادآور شد: شخص بعد از این مرحله به دنبال قدرت سیاسی و حتی خریدن دیگران از طریق ثروت خود می‌رود.

امام جمعه موقت مشهد به تلاش برخی از نامزدهای انتخاباتی برای راه یافتن به مجلس از طریق تبلیغات پر هزینه اشاره کرد و بیان داشت: برخی از صاحبان ثروت نیز با حمایت از برخی نامزدها در زمان انتخابات می‌خواهند ثروت خود را از طریق داشتن یک فرد سیاسی حفظ کرده و افزایش دهند.

وی با تاکید بر این که ثروت‌اندوزی سبب ایجاد دو قطبی فقر و ثروت در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: نمونه بارز این موضع اتفاقات اخیر اقتصادی در کشور آمریکا و به وجود آمدن دو قطبی یک درصدی ثروتمندان و 99 درصدی مردم می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه تمام افراد لذت‌جو در آمریکا در برابر حق قرار گرفته‌اند، به مسئولان هشدار داد: ثروت انبوه سبب بروز مشکلات بسیار زیادی برای جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول