اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تولید ثروت 9.5 میلیارد دلاری پتروشیمی در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تولید ثروت 9.5 میلیارد دلاری پتروشیمی در خوزستان خبر داد.

تولید ثروت 9.5 میلیارد دلاری پتروشیمی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز، عبدالحسین بیات که میهمان یک روزه استان خوزستان بود، به همراه جمعی از مدیران ستادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر، با حضور در بیت حضرت آیت‌الله موسوی جزایری، با ایشان دیدار کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پتروشیمی،  اظهار کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تولید پتروشیمی در کشور 6/1 دهم میلیون تن بود و امروز این تولید به بالای 42 میلیون تن و ظرفیت منصوبه از 3 میلیون تن، امروز به 54 و نیم میلیون تن رسیده است.

وی همچنین در مقایسه ارزش تولیدات صنعت پتروشیمی پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن، اظهار داشت: میزان صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته تا مرز 14 میلیارد دلار بالا رفت.

بیات با اشاره به اهمیت پتروشیمی‌های مستقر در استان خوزستان ادامه داد: 16 واحد پتروشیمی استان خوزستان در سال گذشته برابر با 16 و نیم میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کرده‌اند که ضمن کسب سهم 4 میلیارد دلاری از صادرات غیرنفتی کشور، 5 و نیم میلیارد دلار به داخل کشور فروش داشته‌اند.

وی افزود:‌ کسب ثروت 9 و نیم میلیارد دلاری پتروشیمی‌های مستقر در خوزستان در مقایسه با عایدی کمتر از 200 الی 300 میلیون دلار آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، نشان دهنده عمر پربرکت انقلاب اسلامی بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، ضمن تأکید بر توجه شدید وزارت نفت به برنامه‌های توسعه‌ای در سطح استان خوزستان، خاطر نشان کرد: امروز در تمام حوزه‌های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه، مذاکراتی صورت گرفته که امید است هر چه سریعتر با عقد قراردادهای لازم منابع ملی کشور را حفظ کنیم.

وی صنعت نفت را به عنوان صنعت بالادست بسیاری از صنایع دیگر عنوان کرد و تشریح کرد: حرکت و جهش صنعت نفت به معنی چرخش سریعتر و توسعه صنایع دیگر است و از این نظر صنعت نفت محور توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

عبدالحسین بیات در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از جمله تلاش‌های صنایع نفت و پتروشیمی این بوده که چه در مرحله طراحی و چه در اجرا و نیز در بهره برداری از تأسیسات خود استانداردها و اصول ایمنی و محیط زیست را رعایت کنند تا هر چه بیشتر سازگاری خود را با طبیعت افزایش داده و مطابق طراحی شاخص آلودگی‌ها را به صفر رساند.

وی انجام تعهدات اجتماعی صنایع نفت، از جمله پتروشیمی را یکی از وظایف این صنایع دانست و افزود: توسعه زیرساخت‌هایی چون مدرسه، جاده، پل، تأسیسات شهری و مساعدت به حوزه‌های مربوط  به صنایع از جمله تعهدات اجتماعی آنهاست و در این خصوص سال گذشته شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر بیش از5 میلیارد تومان در حوزه خود هزینه کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای اصل 44 در پتروشیمی گفت: امیدواریم در سال جاری به نقطه‌ای برسیم که تمامی پتروشیمی ها خصوصی شوند و اولین مجموعه‌ای در کشور باشیم که  تمامی، اصل 44 را اجرا کرده باشد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول