اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

عدم مدیریت بهره‌برداری از معادن سبب خروج ثروت است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بهره‌برداری از معادن شهرستان را موجب رونق اقتصادی این منطقه دانست و در عین حال گفت: عدم مدیریت این موضوع، آثار منفی در برداشته و موجب خروج ثروت معادن از شهرستان شده است.

عدم مدیریت بهره‌برداری از معادن سبب خروج ثروت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چاراویماق، احمد علیرضابیگی پیش‌ازظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چاراویماق اظهار داشت: این شهرستان به‌دلیل مشکلاتی که با آن روبه‌روست، نگاه متفاوت و مسئولانه‌تری را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: اکنون که در سایه سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت، شهرستان چاراویماق در مسیر توسعه قرار گرفته، مسئولان استانی و محلی باید با احساس مسئولیت بیشتری با مسائل این شهرستان برخورد کنند.‌

بیگی با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از وضعیت مطلوب اجرای مصوبات دولت در این شهرستان است، افزود: نقطه تمرکز فعالیت‌های مسئولان باید افزایش ثروت مردم این شهرستان باشد که در این صورت اهداف توسعه‌ای شهرستان تا حد زیادی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت کشاورزی شهرستان چاراویماق، بر تامین 10 میلیون متر مکعب حقابه این شهرستان از سد سهند و تسریع در عملیات اجرایی سد قره‌آغاج تاکید کرد.

بیگی گفت: در حال حاضر استفاده مناسبی از این سرمایه بزرگ نمی‌شود و لازم است که با تمهیدات اصولی و پیگیری‌های مسئولانه از طریق کارگروه توسعه بخش کشاورزی، امکان بهره‌مندی مردم از این ظرفیت بالقوه فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی این شهرستان تا پایان سال مالی 90 تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی نقطه امید مردم شهرستان چاراویماق است، افزود: مشکلات فراروی تاسیس این شهرک باید با پیگیری‌های جدی رفع شود ضمن اینکه در مرحله اول با ایجاد ناحیه صنعتی، زمینه توسعه این شهرستان در بخش تولیدی نیز فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، بهره‌برداری از معادن شهرستان را موجب رونق اقتصادی این منطقه دانست و در عین حال گفت: عدم مدیریت این موضوع، آثار منفی در برداشته و موجب خروج ثروت معادن از شهرستان شده است که لازم است فرماندار با استفاده از اختیارات خود مانع این وضعیت شده و از این ظرفیت در راه درآمدزایی برای مردم استفاده کند.

بیگی با اشاره به پایین بودن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان چاراویماق از گاز و راه نسبت به متوسط استانی، بر جدیت بیشتر دستگاه‌های ذیربط برای بهبود این شاخص‌ها تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در سفری یک روزه به شهرستان چاراویماق ضمن شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، با اقشار مختلف این شهرستان در مسجد جامع قره‌آغاج دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول