اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز خرید تضمینی پیله تر ابریشم + نرخ جدید

خبرگزاری فارس: خرید تضمینی پیله تر ابریشم با قیمت هر کیلو هشت هزار و 600 تومان در گیلان آغاز شد.

آغاز خرید تضمینی پیله تر ابریشم + نرخ جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر عامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران پیش از ظهر امروز در جریان خرید تضمینی پیله تر ابریشم از نوغانداران، اظهار کرد: امسال نرخ جدید خرید پیله تر ابریشم 8 هزار و 600 تومان است.

فرزام پور رمضان، با بیان اینکه سال گذشته قیمت هر کیلو پیله تر ابریشم، 7 هزار و 390 تومان بود، ابراز کرد: امسال این قیمت با هدف حمایت از نوغانداران کشور 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت یافته است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی پیله تر ابریشم از امروز به مدت 20 روز ادامه می‌یابد، تصریح کرد: توزیع جعبه تخم نو غان در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازندران، گلستان، اصفهان و آذربایجان شرقی صورت گرفته و کار توزیع جعبه تخم نو غان در اوایل اردیبهشت امسال انجام شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه امسال تخم‌های توزیع شده نو غان کشور بیمه شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 7 هزار تن پیله تر ابریشم به ارزش اقتصادی 60 میلیارد و 200 میلیون تومان در کشور تولید شود.

وی، پرورش کرم ابریشم را به دلیل اهمیت رفاه و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان یک فعالیت جانبی و مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه صنعت نوغانداری  همواره دستخوش نوسانات قیمت بازار و ناملایمات بوده است، امیدواریم با توجه بیشتر به آن و ایجاد ارزش افزوده دوباره به اوج شکوفایی برسد.

پور رمضان، خرید تضمینی پیله تر ابریشم را در راستای کاهش واسطه‌گری و سودآوری این محصول عنوان کرد و یادآور شد: صنعت نوغانداری و ابریشم در دوره‌های مختلف دارای فراز و نشیب‌هایی بوده است.

وی، استفاده از فرآورده‌های فرعی نوغانداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تولید ابریشم به دلیل تامین درآمد مستمر می‌تواند در توسعه و بهبود وضع زندگی جوامع روستایی موثر باشد.

مدیر عامل شرکت سهامی کرم ابریشم، ایجاد امکان استفاده از تمام نیروی فعال، به‌کارگیری بخش غیر فعال جامعه روستایی که توان انجام کارهای سخت کشاورزی را ندارند از جمله اهمیت اقتصادی و اجتماعی تولید کرم ابریشم بیان کرد.

وی، اذعان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کرم ابریشم در مقایسه با برخی از فعالیت‌های تولیدی کمتر بوده و زمان برگشت سرمایه سریع‌تر است.

به گفته پور رمضان، با ایجاد یک بار توتستان امکان بهره‌برداری در 15 تا 20 سال بعد فراهم می‌شود و هزینه نگه‌داری سالانه چندان قابل ملاحظه نیست.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول