اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی تربت‌حیدریه

70 درصد ابریشم صنایع‌ دستی کشور در بایگ تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه از تولید و تأمین 70 درصدی ابریشم صنایع دستی کشور در بایگ تربت‌حیدریه خبر داد.

70 درصد ابریشم صنایع‌ دستی کشور در بایگ تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی شریفیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران تربت‌حیدریه را پایتخت ابریشم کشور خواند و اظهار کرد: یکی مواد اولیه اصلی به کار رفته در صنایع دستی ابریشم است که 70 درصد ابریشم در بایگ تولید و به سایر نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مسافران فراوانی از تربت عبور می‌کنند، افزود: از جمله اماکن تاریخی این شهر که آماده پذیرایی از مسافران، گردشگران و زائران امام رضا(ع) شامل قطب‌الدین حیدر، رباط سنگی، موزه مردم‌شناسی، منزل امین‌التجار، شیخ حیدر کدکنی، زیارتگاه و مزار احمدرضا(ع) است.

شریفان اظهار کرد: اماکن گردشگری تربت‌حیدریه، شامل آبشار رود معجن، رودخانه حصار، باغ ملی و پارک جنگلی پیشکوه است.

وی به احداث اقامتگاه‌های موقت مسافر اشاره کرد و اظهار کرد: در خصوص آماده‌سازی کمپینگ ثامن‌الائمه(ع) برای مسافرین در فاز اول این اقامتگاه  احداث سکو، فضای سبز و برق‌کشی بوده است که در فاز دوم احداث مهمان‌سرا مدنظر می‌باشد که پلیس در این مکان سرکشی‌های روزانه دارد و در صورت نیاز استقرار پیدا  می‌کند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه در ادامه به اقدامات این شهر در خصوص استقبال از بهار و مسافری نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: توزیع 15 هزار عدد بروشورهای گردشگری در محورهای مشهد و گناباد برای اطلاع‌رسانی اماکن تاریخی و گردشگری، برگزاری نمایشگاه کتاب و صنایع دستی، نصب المان‌های شهری در میادین، برپایی 5 چادر هلال‌احمر در نقاط شهری از جمله فعالیت‌های این اداره است.

شریفان به ابتکار این شهر درباره راه‌اندازی بازارچه خیریه نوروزی با حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: با همکاری هنرمندان شهری و اداره بهزیستی از 26 اسفندماه 90 تا 2 فروردین‌ماه امسال 20 غرفه صنایع دستی در قالب معرق، ترمه، سازهای سنتی و سوغات دایر شد که درآمد حاصل از این بازارچه نوروزی به بهزیستی پرداخت و این طرح با استقبال مردم، فرماندار و امام جمعه مواجه شد.

وی خاطرنشان شد: استقرار 5 چادر هلال‌احمر به صورت 3 چادر 24 ساعته و 2 چادر 12 ساعته است که به مسافران و گردشگران ارائه خدمت می‌کنند.

وی در پایان افزود: واحدهای امداد و نجات هلال‌احمر و اورژانس 115 در مناطق کامه، رباط سنگ، شادمهر و پست محمودآباد برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول