اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی چهارمین استان کشور در پرورش کرم ابریشم است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی با بیش از 200 هکتار توتستان به صورت باغ و متفرقه از نظر آماری چهارمین استان کشور و از قطب‌های مهم پرورش کرم ابریشم در کشور به شمار می‌رود.

آذربایجان‌شرقی چهارمین استان کشور در پرورش کرم ابریشم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، غفور عبداللهی صبح امروز در حاشیه بازدید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران در حاشیه بازدید از مراکز پرورش کرم ابریشم بخش سیه‌رود جلفا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله با آغاز سال نو و رویش سرشاخه‌های درختان توت، فعالیت صنعت نوغانداری نیز آغاز می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال‌ جاری 400 جعبه تخم نوغان در مرحله اول بین نوغانداران استان از طریق نمایندگی شرکت سهامی کرم ابریشم ایران توزیع شده است، افزود: این میزان نسبت به سال قبل 100 جعبه و در حدود 33 درصد افزایش داشته است.

عبداللهی با اشاره به اینکه این میزان جعبه تخم نوغان در بخش سیه‌رود شهرستان جلفا به قیمت مصوب پایه سال‌های گذشته و به قیمت هر جعبه 75 هزار ریال توزیع شده است، گفت: هر ساله کار پرورش کرم ابریشم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در منطقه از اواخر فروردین ماه توسط روستاییان علاقه‌مند به نوغانداری آغاز و به مدت حدوداً 45 ‪ روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نوغانداران استان با پرورش 300 جعبه تخم نوغان موفق به تولید 11 ‪ تن پیله تر ابریشم شدند، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی با بیش از 200 هکتار توتستان به صورت باغ و متفرقه از نظر آماری چهارمین استان کشور بعد از استان‌های شمالی و خراسان رضوی و از قطب‌های مهم پرورش کرم ابریشم در کشور به شمار می‌رود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه میزان تولید پیله تر در سال ‌جاری از این تعداد جعبه تخم نوغان‌های توزیعی با توجه به میانگین هر جعبه تخم نوغان در سال گذشته که 37 کیلوگرم بوده است بیش از 14.5 تن تخمین زده می‌شود، ادامه داد: تعداد بهره‌برداران این صنعت در سال گذشته 213 نفر بوده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول