اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سفر گروه تجاری تحقیقاتی لیتوانی به آذربایجان‌شرقی:

مبادلات فرهنگی جاده ابریشم و کهربا رونق می‌گیرد

خبرگزاری فارس: گروه تحقیقاتی تجاری کشور لیتوانی با سفر به آذربایجان‌شرقی نسبت به رونق گرفتن دوباره مبادلات فرهنگی جاده ابریشم و جاده کهربا اظهار امیدواری کردند.

مبادلات فرهنگی جاده ابریشم و کهربا رونق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس بخش خدماتی شرکت بامتیک جاده کهربا صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شهرهای مسیر جاده ابریشم و کهربا، در این سفر تحقیقاتی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

روکاس والونگویشس با اشاره به هدف این گروه و شرکت از انجام سفرهای تحقیقاتی اظهار کرد: اجداد ما در لیتوانی صدها سال پیش به تجارت سنگ کهربا می‌پرداختند و ما پس از سال‌ها دوباره این تجارت را در مسیر جاده ابریشم و کهربا آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به سفر گروه تحقیقاتی جاده کهربا به تبریز به‌عنوان نخستین برقراری ارتباط مابین کشور لیتوانی و آذربایجان‌شرقی گفت: این سفر تنها به‌عنوان سفر آشناسازی بود و با توجه به ظرفیت‌های تبریز در زمینه‌های متعدد فرهنگی و تجاری، این ارتباطات گسترده‌تر خواهد شد.

والونگویشس همچنین با بیان اینکه اعضای گروه در ایران و به‌ویژه تبریز احساس امنیت خوبی داشتند، گفت: کشور شما مردم خوب، مهربان و بسیار با فرهنگی دارد و برای ما بسیار جالب بود که اغلب مردم شما وقتی درباره کشور ما سئوال می‌کردند، به‌خوبی می‌دانستند که لیتوانی کجا واقع شده است.

رئیس این گروه تحقیقاتی گفت: در سفرهای بعدی به آذربایجان‌شرقی، علاوه بر تبریز از سایر شهرها و مناطق این استان نیز بازدید خواهیم داشت.

گروه تجاری تحقیقاتی جاده کهربا از موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، موزه مشروطه و بازار بزرگ تاریخی و جهانی تبریز بازدید کردند.

این گروه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، هدیه‌ای را از جانب سازمان گردشگری لیتوانی به تراب محمدی تقدیم کردند و در پایان این دیدار همچنین پرچم مبادلات فرهنگی جاده کهربا به امضای مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی رسید.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول