اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملایر خبر داد

حضور بیش از 3 هزار دانش آموز ملایری در مسابقات ورزشی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 661 دانش آموز دختر و پسر در مسابقات ورزشی شهرستان ملایر شرکت کردند.

حضور بیش از 3 هزار دانش آموز ملایری در مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی تکلو صبح امروز یکشنبه در همایش تجلیل از مدال‌آوران ورزشی مدارس ملایر اظهار کرد: فواید و محاسن ورزش در جوامع صنعتی و غیرصنعتی تقریباً جای خود را باز کرده، اما هنوز به اهمیت بالای آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت‌بدنی امروز توانسته است به صورت مبحثی جداگانه و مهم در جامعه مطرح شود، گفت: زیربنای پیشرفت هر جامعه‌ای داشتن انسان‌های سالم است و اگر جسم و روح سالم باشد درهای ترقی باز شده و جامعه از هر نظر به کمال می‌رسد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر افزود: در طول دوران‌های مختلف تجربه ثابت کرده که جوامعی که نارسایی کمی و کیفی در ورزش داشته‌اند در رقابت با سایر کشورها عقب‌ماندگی در آنها چشم‌گیرتر بوده است.

وی به فواید و اثرات مثبت ورزش اشاره کرد و گفت: نقش ورزش در سلامت یک ملت به عنوان یک پدیده اجتماعی بسیار ارزشمند است و جوامعی که در آنها به این مقوله مهم اهمیت داده شده، موفق بوده‌اند.

تکلو به فواید ورزش در سلامت اعضا و جوارح بدن اشاره کرد و گفت: ورزش در درمان افسردگی، دردهای مفصلی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.

وی ابراز داشت: افرادی که ورزش می‌کنند در مقایسه با دیگران از نظر اخلاقی دارای گذشت و نظم‌پذیری و افرادی متواضع و فروتن هستند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر اذعان داشت: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 661 دانش آموز دختر و پسر در مسابقات ورزشی شهرستان شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 228 نفر پسر و یک هزار و 373 نفر دختر بوده‌اند. از این تعداد 385 نفر در مسابقات استان شرکت کردند که 224 نفر پسر و 161 نفر دختر بودند.

تکلو ابراز داشت: در این راستا یک مقام اول تیمی استان که چهار نفر پسر و چهار نفر دختر بودند و همچنین مقام دوم و سوم تیمی استان نیز از آن ورزشکاران دانش‌آموز ملایری بود.

وی افزود: 33 نفر نیز مقام نخست انفرادی در استان و مقام نخست تیمی کشور و مقام دوم و سوم تیمی کشور نیز با حضور شش نفر از آن ورزشکاران ملایری بود.

معاون تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: هر جامعه‌ای که به ورزش به عنوان یک امر زیربنایی نگاه کند و در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد به موفقیت‌های بیشتری در آینده می‌رسد چرا که انسان‌های سالمی را پرورش داده است.

عبدالله جعفری به پیشرفت‌های چند سال اخیر در ورزش مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی این سالها به ورزش مدارس بهای بیشتری داده شده، اما هنوز با جایگاه هدف فاصله داریم که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیشتر در این امر به مقصود برسیم.

وی بر احیای کانون‌های ورزشی در مدارس تأکید کرد و گفت: خوشبختانه ملایر در زمینه ورزش مدارس بسیار خوب عمل کرده و این نشان از وجود دانش‌آموزان با استعداد در رشته‌های مختلف ورزشی در این شهرستان است.

معاون تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان همدان افزود: یکی از خصوصیت‌های ورزشکاران ملایری علاوه بر قهرمانی، داشتن روحیه پهلوانی است که این امر مهم‌ترین چیزی است که یک ورزشکار می‌تواند داشته باشد.

وی به برگزیده‌شدن مسعود امامی به عنوان معلم نمونه کشوری از ملایر اشاره کرد و افزود: ایشان معلم تربیت بدنی است و این امر افتخار بزرگی در حوزه تربیت بدنی در استان و شهرستان است و دانش‌آموزان باید از این افراد الگو بگیرند.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان دختر و پسر مدال‌آور آموزش و پرورش ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول