اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان خواستار شد

افزایش نرخ سرانه فضاهای ورزشی کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان، بر افزایش نرخ سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان تأکید کرد.

افزایش نرخ سرانه فضاهای ورزشی کاشان

حسین حیدریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان به عنوان دومین شهر بزرگ استان بعد از اصفهان، سرانه نرخ فضاهای ورزشی آن از 20 شهر استان کمتر است.

وی سرانه ورزشی شهرستان کاشان در سال 86 را 19 صدم مترمربع اعلام کرد و گفت: این میزان سرانه فضای ورزشی در سال گذشته با 10 درصد رشد به 29 صدم مترمربع رسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان اضافه کرد: این در حالی است که نرخ سرانه ورزشی شهرستان‌های کوچک اردستان و نائین به یک مترمربع رسیده است.

حیدریان تصریح کرد: شهرستان کاشان علی‌رغم تمام ویژگی‌های برجسته و استعدادهای فراوان از سرانه ورزشی کمتری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان برخوردار است.

وی ابراز داشت: افزایش ورزشکاران شهرستان کاشان و کسب مدال‌های کشوری، جهانی و المپیک موجب شده اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان نتواند جوابگوی انتظارات ورزشکاران این شهرستان برای افزایش فضاهای ورزشی باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان عنوان کرد: انتظار می‌رود نرخ سرانه فضاهای ورزشی شهرستان کاشان تا پایان دولت دهم حداقل به میانگین نرخ سرانه ورزشی استان اصفهان برسد.

حیدریان در ادامه از تهیه سند راهبردی توسعه ورزش شهرستان کاشان خبر داد و گفت: شاخص‌های این سند بر اساس سند راهبردی ورزش استان اصفهان تعریف شده است.

به گفته وی تدوین سند راهبری ورزش کاشان موجب شد طی مدت چهار سال گذشته تعداد ورزشکاران سازمان‌‌یافته این شهرستان از 4 هزار نفر به 12 هزار نفر در سال گذشته با حدود 300 درصد رشد افزایش داشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: در کسب مدال‌های مسابقات مختلف نیز 150 مدال‌آور کاشان در سال گذشته با کسب 700 مدال استانی، کشوری و جهانی که 450 درصد رشد را نشان می‌دهد عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند.

حیدریان تعداد باشگاه ورزشی کاشان در سال 86 را 20 باشگاه ذکر کرد و گفت: این تعداد باشگاه در سال گذشته به 40 باشگاه رسیده که 200 درصد رشد را نشان می‌دهد.

حیدریان با اشاره به حضور تیم‌های کاشانی در لیگ‌های مختلف بیان داشت: تیم‌های حاضر کاشان در مسابقات کشوری از لیگ برتر تا لیگ دسته سوم کشور از دو تیم به 12 تیم در سال گذشته افزایش یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان افزود: در بخش قهرمانان جهانی، المپیکی و آسیایی نیز شهرستان کاشان با 20 درصد رشد توانست از پنج ورزشکار به 11 ورزشکار قهرمانان خود را افزایش دهد.

وی به سند راهبردی ورزش کاشان نیز پرداخت و گفت: افزایش اعتبارات هیئت‌های ورزشی کاشان از 80 میلیون تومان به 150 میلیون تومان، افزایش فعالیت‌های فرهنگی از 10 نوع به 40 نوع فعالیت فرهنگی، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در کلاسهای آموزشی نظیر داوری و مربی‌گری از 8 هزار نفر به 26 هزار نفر، رشد اعتبارات تملک دارایی از 190 میلیون تومان به 610 میلیون تومان و افزایش پروژه‌های ملی از یک پروژه به دو پروژه ملی را بر اساس سند راهبری ورزش کاشان عنوان کرد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول