اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مجتمع‌های مسکونی مهر صاحب فضاهای آموزشی می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مجتمع‌های مسکونی مهر با تفاهم دستگاه‌های ذیربط صاحب فضای آموزشی و مدرسه می‌شوند.

مجتمع‌های مسکونی مهر صاحب فضاهای آموزشی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در جریان بازدید از برخی طرح‌های عمرانی و مسکن مهر خلخال اظهار داشت: با لحاظ کردن جمعیت ساکن در مجتمع‌های مسکونی مهر قرار است با همکاری خیرین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین خودیاری مردم، مدارس و واحدهای آموزشی در این مجموعه‌ها احداث شده تا دغدغه‌ای از این جهت وجود نداشته باشد.

وی با اعلام این‌که آموزش و پرورش حق جابه‌جایی فضای آموزشی را ندارد، تصریح کرد: این فضاها باید در همان نقطه‌ای که در نقشه طراحی شده، ایجاد شود تا بهره‌برداران بتوانند از این فضا استفاده کنند.

صابری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با طراحی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در استان هستیم و اخیراً نیز دستور تأمین اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومانی برای احداث 134 کلاس درس مورد نیاز برای پایه ششم ابتدایی صادر شده است.

این مسئول اضافه کرد: با این رقم تخصیص یافته نوسازی و تجهیز مدارس موظف شده ظرف دو ماه آینده این تعداد کلاس درس را آماده کرده تا از مهرماه امسال برای حضور دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشویم.

وی به نیاز 684 کلاس درس در پایه ششم و استقرار نظام آموزشی جدید اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم به گونه‌ای انجام شده تا از فضاهای موجود نیز در تأمین برخی فضاها استفاده شود.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه این بازدیدها همچنین خواستار ایجاد فضای مذهبی نظیر مسجد و حسینیه در جوار مسکن مهر شد.

صابری همچنین به مشکل باغ ترابی در خلخال اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی امروز این پروژه که سال‌ها است بلاتکلیف مانده، مطرح شد و با اکثریت رأی و نظر اعضای شورا تعیین تکلیف این مجموعه بر عهده فرمانداری و شهرداری خلخال گذاشته شد.

وی در سفر خود به شهرستان خلخال همچنین با چند نفر از ارباب رجوع فرمانداری خلخال دیدار کرد و نسبت به حل مشکلات آنها دستور لازم را صادر کرد.

صابری پس از بازدید از طرح‌های عمران شهری خلخال در جلسه کمیسیون ماده پنج استان که با حضور اعضای این کمیسیون در محل فرمانداری خلخال تشکیل شد، شرکت کرده و به بررسی مشکل اراضی با کاربرد‌های مختلف پرداختند.

وی در این جلسه با تاکید بر بازگشایی چند معبر و خیابان بن‌بست خواستار بازنگری در طرح جامع و تفصیلی شهر خلخال شد تا رفع بسیاری از مشکلات و معایب شده باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول