اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی خراسان‌رضوی:

صنعت ساختمان سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی گفت: صنعت ساختمان با ایجاد سالانه 700 هزار شغل در کشور، به اشتغال‌زایی کمک شایانی می‌کند.

صنعت ساختمان سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد آفاق‌اسلامیه عصر امروز در سومین اجلاس سراسری گروه‌های تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌رضوی در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان ‌قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سامانه یکپارچه‌سازی ارائه خدمات شهری در اسفندماه گذشته برای نخستین ‌بار در کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد: به سبب وجود ویژگی‌های صنعت ساختمان تدوین استراتژی راهبردی ساختمان به عنوان بهترین سند برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در نظام مهندسی کنترل ساختمان در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی افزود: همکاری مسئولان استانی اعم از شورای شهر، شهرداری و اداره‌کل مسکن و شهرسازی در بحث تحقق استراتژی راهبردی ساختمان منجر به ارتقای کیفیت ساخت و سازها در استان شده است.

آفاق‌اسلامیه اظهار داشت: در حال حاضر سامانه یکپارچه‌سازی ارائه خدمات شهری در استان با تعامل و همکاری شهرداری به بهره‌برداری رسیده است و از اسفندماه گذشته اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مردم نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری نداشته و برای دریافت خدمات به دفاتر نظام مهندسی مراجعه می‌کنند.

وی کارشناسان صنعت برق را تصویرسازان سیستم‌های صنعتی برق در کشور معرفی کرد و اظهار داشت: نبود هماهنگی لازم در راستای اجرای خدمات شهری میان شرکت‌های خدمات شهری مانند آب، برق و غیره، مشکلات زیادی را در شهرها به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی افزود: برای گام برداشتن در راستای توسعه شهری باید به مبحث کانال‌های انرژی توجه بیشتر کرد و آن را در نظر گرفت که این از وظایف مجموعه مهندسان برق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای تأسیسات برقی باید از بهترین و مدرن‌ترین دستاوردها و تکنولوژی‌ها استفاده کرد تا هم از منظر مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل آید و هم در زمینه ایمنی اقدامات و تمهیدات مناسبی در نظر گرفته شود.

آفاق‌اسلامیه در ارتباط با چشم‌انداز سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای افزایش طول عمر ساختمان و تعهد مهندسان ناظر ساختمان و هم‌چنین افزایش حق‌الزحمه مهندسان به ‌ویژه مهندسان صنعت برق از جمله چشم‌انداز سازمان نظام مهندسی محسوب می‌شوند.

وی در زمینه اقدامات و فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل دادگستری و دادستان مشهد با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی مشهد مشکلات و اقتضائات قانونی مهندسین ناظر به ویژه در ساختمان‌های قدیمی‌ساز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی افزود: بر همین اساس مقرر شد که شعبه مخصوص مهندسان تشکیل شود که کارشناسان آن اطلاعات کافی در ارتباط با صنعت ساختمان را داشته باشند و بتوانند نتیجه‌گیری‌های عادلانه و مناسبی را در مقام تصمیم گیرنده انجام دهند.

وی ادامه داد: تأسیس مدیریت پژوهش و پشتیبانی، برگزاری همایش‌ها و سمینارها به طور متوسط سالانه 20 همایش، انتشار مجله طاق و احراز رتبه نخست مجلات استانی کشور از اقدامات خوب سازمان نظام مهندسی استان خراسان‌رضوی محسوب می‌شوند.

آفاق‌اسلامیه افزود: تأسیس کمیسیون مصالح استاندارد، تأسیس دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در خراسان‌رضوی و هم‌چنین ایجاد شرکت‌های کنترل و بازرسی برای کنترل ساخت و سازها از دیگر فعالیت‌های این سازمان است. 

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول