اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت:

دو لاین گذرگاه میدان صیقلان ـ ‌تختی رشت بازگشایی شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: سرپرست شهرداری رشت نسبت به بازگشایی هر دو لاین گذرگاه میدان صیقلان به تختی این شهر اقدام کند.

دو لاین گذرگاه میدان صیقلان ـ ‌تختی رشت بازگشایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به پروژه میدان صیقلان‌ به خیابان تختی رشت، اظهار کرد: این پروژه بیش از 10 سال طول کشیده است و با وجود بازگشایی معبر آیت‌الله احسان‌بخش، یک لاین آن برای پارکینگ استفاده می‌شود.

وی، از سرپرست شهرداری رشت خواست هر چه سریع‌تر نسبت به بازگشایی هر دو لاین گذرگاه مذکور اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به واقعه مهم سالروز پایه‌گذاری جمهوری شورایی در ایران توسط جنگلی‌ها در تاریخ گیلان، گفت: جنگلی‌ها با هدف اخراج نیروهای بیگانه از کشور، رفع بی‌عدالتی، مبارزه با خودکامگی و استبداد دولتی و برقراری حکومتی مردمی، در 16 خرداد 1299 با انتشار بیانیه‌ای تشکیل کمیته انقلاب ایران و تاسیس جمهوری شورایی ایران را اعلام کردند و یک روز بعد کمیته انقلاب، هیئت دولت این جمهوری را معرفی کرد که  میرزا کوچک خان رهبری این جمهوری را به دست گرفت.

محمدحسن عاقل‌منش افزود: گفته شد که میرزا قصد داشت در گیلان حکومت خودمختار تشکیل دهد در صورتی که میرزا سودای آزادی در تمام ایران را داشت و به فکر اتحاد و تمامیت اراضی ایران بود.

به گفته وی، نخستین جمهوری ایران در 11 آذرماه سال 1300 به دلیل اختلاف و تفرقه در بین جنگلی‌ها از بین رفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت به چاپ کارت‌پستال‌هایی که در تعطیلات نوروز توسط سازمان فرهنگی منتشر شده بود اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فرهنگی با همکاری اداره پست به منظور ترویج و احیای اهدای کارت‌پستال به دوستان، کارت پستال‌هایی را منتشر کرد و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار داد که بسیاری از شهروندان ایده‌ها و مشکلات خود را در حوزه شهری در این کار‌ت‌ها نوشته و به سازمان فرهنگی ارسال کرده بودند.

وی، با قرائت برخی از یادداشت‌های شهروندان، از سرپرست شهرداری رشت خواست تا ایده‌ها و مشکلات مطرح شده توسط شهروندان را به سازمان‌های مربوطه ارجاع دهند و به ایده‌های برتر نیز جوایزی اهدا کنند.

نایب رئیس شورای شهر رشت، در ادامه به ایام‌البیض و اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: دو هزار و 300 نفر در شهرستان رشت و در شهر رشت نیز بیش از یک‌هزار نفر در مساجد معتکف شدند که 90 درصد آنان را جوانان تشکیل دادند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول