اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار لنده:

150 میلیون تومان به بازگشایی جاده "عروه " لنده اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: بخشدار لنده گفت: در بازدید فرماندار و مسئولان شهرستانی از روستای عروه مصوب شد مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال در کمیته برنامه‌ریزی برای بازگشایی جاده عروه اختصاص یابد.

150 میلیون تومان به بازگشایی جاده "عروه " لنده اختصاص یافت

حمیدرضا جمالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به سفر فرماندار و مسئولان شهرستان کهگیلویه به روستای عروه اظهار داشت: با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان مهم‌ترین مشکلات و مسائل روستای عروه که جاده ارتباطی و آب شرب می‌باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به خدمات ارزنده دولت به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم از یک تا دو سال قبل جاده ارتباطی روستای عروه به مناقصه گذاشته و شروع عملیات اجرایی آن صورت پذیرفت.

بخشدار لنده گفت: در بازدید اخیر فرماندار و مسئولان از این روستا، با توجه به مشکلات این پروژه عمرانی مقرر گردید در کمیته برنامه‌ریزی مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازگشایی تخصیص داده شود و تا پایان مردادماه بازگشایی گردد.

جمالی تصریح کرد: با توجه به این‌که روستای عروه چند شهید تقدیم انقلاب کرده مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به ساماندهی و زیباسازی گلزار شهدا اقدام و از خانواده‌های شاهد و ایثارگر این روستا سرکشی کند.

وی با بیان اینکه منازل مسکونی این روستا دارای مشکلاتی از قبیل عدم استحکام در برابر زلزله و ... می‌باشد افزود: بعد از بازگشایی جاده و امکان جابه‌جایی، خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از تسهیلات ساخت مسکن روستایی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای اداری بخش لنده در ادامه گفت: بهزیستی شهرستان موظف شده نسبت به تأمین امکانات اولیه دانش‌آموزان از قبیل کتب، کیف، کفش و لباس اقدام و در آغاز سال تحصیلی در اختیار آنان قرار دهد.

وی به وجود باغات و چشمه‌سارهای زیبا در این روستا اشاره کرد و یادآور شد: در سالی که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده زمینه رشد و توسعه کشاورزی در روستای عروه وجود داشته و نیازمند حمایت جدی می‌باشد.

جمالی تصریح کرد: در همین راستا جهاد کشاورزی شهرستان به همراه امور عشایری و اداره آبفار بعد از بازگشایی جاده باید نسبت به ساماندهی چشمه‌سارها، بهسازی و لوله‌کشی اقدام و آب را به باغات و زمین‌های کشاورزی هدایت کنند.

بخشدار لنده با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی و درمانی گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر شهرستان مایحتاج خوراکی و بهداشتی در اختیار مردم این روستا قرار گرفت و مقرر شد تا بازگشایی جاده برنامه ده گردشی بر اساس روال قبل انجام و دارو به صورت رایگان در اختیار مردم روستا قرار گیرد.

جمالی افزود: در صورت لزوم جمعیت هلال احمر شهرستان باید با شناسایی افراد و خانواده‌های مستحق به هر کدام یک تخته چادر اعطا کند.

وی یادآورشد: در این بازدید یک روزه مصوب شد قریب به 8 میلیون ریال کمک بلاعوض از طریق بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی به اهالی روستا پرداخت شود.

بخشدار لنده از حضور فرماندار، مسئولین ادارات راه و شهرسازی، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن، جمعیت هلال‌ احمر، معاونت مرکز بهداشت و درمان، امور عشایری شهرستان و بخش لنده تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول