اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

حتی یک جرم برای جامعه ما بسیار است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ما نباید خود را با هیچ کشوری مقایسه کنیم، وجود حتی یک جرم نیز برای جامعه ما بسیار است.

حتی یک جرم برای جامعه ما بسیار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، محمد باقر ذوالقدر در جمع مسئولان دادگستری فارس اظهار داشت: ما با کشورهای دیگر تفاوت داریم و در جامعه انقلابی و اسلامی ما وجود جرم در هر حد و اندازه‌ای شایسته نیست.

وی افزود: اراده‌هایی در این بین وجود دارد که تلاش می‌کنند جامعه ما را دچار بحران کرده و هویت ملی ما را منهدم سازند و این امر منطقی است که بیش از هر زمان دیگر نگران باشیم.

ذوالقدر با بیان این که نرخ فزاینده جرم در جهان بسیار است گفت: پرداختن به پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین نیازهای روز کشور ما است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در مدیریت پیشگیری از وقوع جرم پیش‌فرض‌هایی وجود دارد که با درک اهمیت موضوع باید این مسئله را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: هر چند در قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر‌عهده قوه قضائیه گذاشته شده است اما ماهیت این موضوع فرا قوه‌ای است و این کار مهم تنها از عهده قوه قضائیه بر نمی‌آید و تمام دستگاه‌ها، حتی مردم باید با مسئله پیشگیری از وقوع جرم مواجه شوند.

ذوالقدر با بیان این که مسئله جرم و پیشگیری از وقوع جرم موضوعی پیچیده است بیان کرد: در همین راستا باید در تمام ابعاد توجه، بررسی و تأمل شود به ویژه آن که با توجه به توسعه علوم، روز به روز اشکال جدیدی از جرم ظهور می‌کنند.

عضو شورای عالی قضایی افزود: پدیده جرم و پیشگیری از وقوع جرم باید با روش درست و مدون مدیریت شود و از تمام مبانی و ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی خودمان استفاده کنیم.

ذوالقدر در ادامه سخنان خود بیان داشت: نگاه ما فقط یک نگاه سزاگرایانه نیست؛ بلکه باید پیشگیری در حد ممکن و کیفر و سزا و برخورد در حد ضرورت باشد.

وی تاکید داشت: باید 70 درصد کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم که در جامعه جرمی ایجاد نشود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اضافه کرد: افرادی که می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند، باید شناسایی و طرح‌های اجرایی تهیه کنند.

انتهای پیام/ع30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول