اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 18 استان کشور

دومین جشنواره ملی توت‌فرنگی در کردستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش و دومین جشنواره ملی توت‌فرنگی امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کانون توت‌فرنگی کشور و جمع زیادی از مسئولان و تولید‌کنندگان در دانشگاه کردستان آغاز به‌کار کرد.

دومین جشنواره ملی توت‌فرنگی در کردستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دبیر نخستین همایش ملی توت‌فرنگی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار کرد: 72 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 61 مقاله قابل ارزیابی بود.

حامد قادرزاده  55 درصد مقالات ارسال شده را مربوط به استان کردستان دانست و تصریح کرد: از مقالات ارسال شده 44 مقاله به‌صورت سخنرانی و پوستر در این همایش ارائه می‌شود.

وی به حضور 18 استان کشور در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: تمامی استان‌هایی که در زمینه توت‌فرنگی فعالیت دارند در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی تجاری‌سازی و انتقال فن‌آوری، توسعه ارقام تجاری سازگار، نگهداری، فرآوری و بسته‌بندی، اقتصاد، مدیریت و بازاریابی، تولید ارگانیک و مدیریت تلفیقی مزرعه و توسعه مکانیزاسیون را از محورهای این جشنواره ذکر کرد.

دبیر نخستین همایش ملی توت‌فرنگی مهلت ثبت‌نام در این همایش را تا 20 اردیبهشت‌ماه جاری عنوان کرد و اظهار داشت: مهلت ارسال مقاله هم تا 12 اردیبهشت بود که در تاریخ 25 اردیبهشت نیز نتیجه داوری مقالات اعلام شده است.

قادرزاده خاطرنشان کرد: داوری مقالات ارسالی توسط دانشگاه کردستان و سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی استان و در مواردی هم توسط چند دانشگاه خارج از استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: این همایش و جشنواره توسط معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری، کانون هماهنگی دانش و صنعت توت‌فرنگی کشور، استانداری کردستان، دانشگاه کردستان، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی استان کردستان و شهرداری سنندج برگزار شده است.

گفتنی است‏، این جشنواره با مراسم رژه توت‌فرنگی توسط تعدادی از کودکان سنندجی و با حمل ارقام مورد کشت این محصول شامل سلوا، کویین‌الیزا، دیامنت، کاماروسا، پاروس و رقم کردستان  آغاز به‌کار کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول