اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج عنوان کرد

عملکرد ضعیف مسئولان گچساران در راه‌اندازی دانشکده نفت

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی دانشگاه یاسوج گفت: نماینده دولت در گچساران باید نسبت به رفع معارض و موانع پیش روی راه‌اندازی دانشکده نفت و گاز گچساران اقدام کند.

عملکرد ضعیف مسئولان گچساران در راه‌اندازی دانشکده نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید فردین تقی‌زاده عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به اظهارات فرماندار گچساران در زمینه مشکلات ساخت و تکمیل دانشکده نفت و گاز و تعیین رشته‌های تحصیلی در این دانشکده اظهار کرد: برای راه‌اندازی و آغاز به‌ کار دانشکده نفت و گاز گچساران باید از رشته‌هایی که تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه مادر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارند، همچنین رشته‌هایی با کمترین تجهیزات آزمایشگاهی استفاده شود.

وی با بیان اینکه امکان تعیین رشته جدید بدون تجهیزات آزمایشگاهی وجود ندارد، افزود: هدف دانشگاه یاسوج تعیین و راه‌اندازی رشته‌هایی در گچساران است که این رشته‌ها در مرکز استان دانشجو داشته باشد.

تقی‌زاده تصریح کرد: با این هدف در صورت وجود مشکل آزمایشگاهی در دانشکده نفت و گاز گچساران، دانشجویان برای انجام آزمایش‌های لازم به یاسوج منتقل می‌شوند.

معاون اداری مالی دانشگاه یاسوج با اشاره به رشته‌های درخواستی برای تدریس در دانشکده نفت و گاز گچساران ادامه داد: رشته‌های مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، فرآورده‌های نفت و گاز، مهندسی شیمی و مهندسی صنایع از جمله رشته‌های درخواستی دانشگاه یاسوج برای تدریس در دانشکده نفت و گاز گچساران است.

تقی‌زاده با بیان اینکه رشته‌های درخواستی متعلق به نفت و گاز است، یادآور شد: به دلیل نداشتن هیئت علمی در رشته مهندسی پلیمر، در سال جاری رشته‌های مهندسی شیمی و شیمی کاربردی برای تدریس در دانشکده نفت و گاز گچساران تعیین شده است.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان گچسارانی عنوان کرد: نماینده دولت در گچساران تاکنون نتوانسته است مشکل معارض دانشکده نفت و گاز را حل کند همچنین دانشگاه یاسوج توانایی پرداخت عوارض درخواستی دستگاه‌های خدمات‌رسان گچساران را ندارد.

معاون اداری مالی یاسوج افزود: بنابراین نماینده دولت در گچساران باید نسبت به رفع معارض و موانع پیش روی راه‌اندازی دانشکده نفت و گاز گچساران اقدام کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه خدمات‌رسانی در زمینه آب، برق و گاز باید توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و از محل اعتبارات شهرستانی تأمین شود، بیان کرد: دانشگاه یاسوج نباید دغدغه آب، برق و گاز داشته باشد بلکه آموزش باید تنها دغدغه دانشگاه باشد.

وی گفت: دانشگاه متولی آموزش است و زیرساخت‌ها باید توسط نماینده دولت در گچساران مهیا شود.

معاون اداری مالی دانشگاه یاسوج با انتقاد از همکاری مسئولان گچسارانی در زمینه مهیا نکردن زیرساخت‌ها بیان کرد: در حال حاضر این مسئله در گچساران اتفاق نیفتاده است و حتی مسئولان گچسارانی مصوبه سفر چهارم ریاست جمهوری را در زمینه تأمین امکانات رفاهی دانشکده نفت و گاز گچساران پیگیری نکرده‌اند.

تقی‌زاده نبودن مهمان‌سرا و خوابگاه دانشجویی را از دیگر نیاز‌مندی‌های دانشکده نفت و گاز گچساران عنوان کرد و تأکید کرد: با توجه به مشکلات و موانع موجود، امیدی به آمدن دانشجو در مهر ماه سال جاری نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولان گچسارانی تا پایان تیر ماه نسبت به رفع معارض محوطه دانشکده اقدام نکنند، ممکن است در طی دیداری که وزارت علوم از این دانشکده دارد مجوزهای ما را لغو کند.

معاون اداری مالی دانشگاه یاسوج افزود: با وجود تشکیل چند جلسه و اعزام مسئولان دانشگاه یاسوج در جلسات فرمانداری گچساران برای حل مشکل دانشکده نفت و گاز گچساران تاکنون هیچ اقدام مثبت و سازنده‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.

تقی‌زاده تأکید کرد: افزون بر 15 میلیارد ریال برای تجهیزات اولیه آزمایشگاهی و اعتباری و افزون بر 60 میلیارد ریال نیز برای احداث خوابگاه دانشجویی، سلف سرویس و کتابخانه دانشکده نفت و گاز گچساران مورد نیاز است.

وی افزود: اگر مشکلات معارضان محوطه دانشکده نفت و گاز گچساران برطرف شود، این دانشکده در مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود و در سال آینده رشته‌های مهندسی متنوع و جدیدی که متناسب با صنعت نفت و گاز گچساران باشد در این دانشکده تدریس می‌شود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول