اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی:

احیای ورزش‌های همگانی نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: احیای ورزش‌های همگانی نیازمند حمایت مسئولان استان و صرف اعتبار است.

احیای ورزش‌های همگانی نیازمند حمایت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کیومرث پورایراندوست بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره بازی‌های بومی و محلی شمالغرب کشور اظهار داشت: توسعه ورزش‌های همگانی نیازمند توجه مسئولان است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل غفلت مسئولان تعدادی از رشته‌های ورزشی مانند ورزش‌های پهلوانی، زورخانه و همگانی که ریشه در باورهای دینی و فرهنگی و حتی اصالت ایرانی دارند فراموش شده‌اند.

پورایراندوست تصریح کرد: احیای ورزش‌های بومی و محلی بسیار ارزش دارد و برای این منظور باید هر اندازه اعتبار لازم صرف شود و در استان نیز برنامه‌های زیادی در گسترش و اطلاع‌رسانی این امر باید انجام شود.

وی با بیان اینکه استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی و اردبیل در جشنواره بازی‌های محلی و بومی شمالغرب کشور قدرتمندانه حضور می‌یابند، گفت: به منظور نشان دادن جایگاه واقعی استان در این مسابقات لازم است تا تبلیغات گسترده‌ای در این ارتباط صورت گیرد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه ورزشی استان در سطح کشور گفت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در رشد و توسعه رشته‌های ورزشی داشته به طوری که قوی‌ترین مرد معلول جهان، نخستین مدال‌آور قایقرانی در کشور و نیز تنها بانوی مدال‌آور کشور در رشته شمشیربازی با نام سکینه نوری از استان آذربایجان غربی هستند.

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان ارومیه در این جلسه گفت: برگزاری این جشنواره به منظور اشاعه فرهنگ استان و نیز انتخاب شهرستان ارومیه به عنوان میزبان نخستین مرحله جشنواره بازی‌های بومی و محلی آقایان فرصت مناسبی برای احیای سنت‌ها و آداب و رسوم گذشته است.

ضیا‌ءالدین حصاری افزود: مسئولان استان باید برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات تلاش کنند و به ویژه صدا و سیمای استان باید در این زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای داشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ارومیه گفت: این بازی‌ها در روز 26 خرداد در دو نوبت صبح و عصر در پارک ائللرباغی ارومیه با همکاری سازمان‌ها و ادارات دولتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول