اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حضرت زینب(س) نقاب از چهره نفاق کشید

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) پیام‌آور عاشورا و کربلا و افشاکننده چهره نفاق، ظلم، بیداد و ستم است.

حضرت زینب(س) نقاب از چهره نفاق کشید

حجت‌الاسلام غلام‌عباس ‌موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) دختر امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و یکی از بانوان تاثیرگذار در تاریخ اسلام و تشیع است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) یکی از بانوان والای جهان اسلام است گفت: این بانوی بزرگوار کارهای سترگ و ستودنی در تاریخ اسلام داشته و نقش فراوانی در ترویج مکتب تشیع، پاسداشت حقانیت و دفاع از دین، ترویج احکام الهی و انتقال حق و حقیقت به جامعه جهانی و بشریت ایفا کرده است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) مظهر ایستادگی، استقامت، مقاومت، ولایت‌مداری، شجاعت، شکیبایی، مودت، محبت، مهربانی و هدایتگری است.

وی با بیان اینکه زینب(س) پیام‌آور عاشورا و کربلا و افشاکننده چهره نفاق، ظلم، بیداد و ستم است عنوان داشت: این بانوی بزرگوار چهره حق و حقانیت را شفاف‌سازی کرد و غبار از چهره حق و حقیقت کنار زد.

موسوی یادآور شد: حضرت زینب(س) به تنهایی چهره نفاق را برای همه مردم تبیین کرد و نشان داد که زن می‌تواند در صحنه اجتماع ظاهر شود و از حق، حقیقت و دین‌مداری به درستی دفاع کند.

وی خاطر نشان کرد: دفاع جانانه، بیانگری و تاریخ‌نگاری حضرت زینب(س) سبب شد قیام کربلا و عاشورا ماندگار شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: اگر پیام‌رسانی، تبیین خطابه و خطبه زینب کبری(س) و سخنان این بانوی بزرگوار در کاروان و منزلگاه‌ها نبود حقیقت و واقعیت در کربلا مدفون شده و چهره امام حسین(ع) و مذهب شیعه مهجور می‌ماند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) مظهر ولایتمداری، دفاع از حق، حقانیت و مظهر جهاد و استقامت بود افزود: حضرت زینب(س) تاریخ را زنده و مذهب را تجدید کرد و در نتیجه چهره ظلم برای همیشه برای مردم روشن شد.

موسوی ادامه داد: زینب کبری(س) توانست قیام عاشورا را از کربلا امتداد ببخشد تا همیشه در جریان تاریخ بماند و جریان‌ساز شود و اگر زینب(س) پیام‌رسانی نمی‌کرد کربلا جریان‌ساز و حماسه‌ساز نمی‌شد.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) سبب شد آزادگی، حریت، دفاع از حقیقت و شجاعت برای همیشه زنده نگه داشته شود بنابراین لازم است همگان از این الگوی همه‌جانبه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول