اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

خطبه زینب(س) موجب حفظ اسلام شد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: اسارت، مقاومت و خطبه حضرت زینب(س) و اسرای کربلا، موجب زنده ماندن راه اباعبدالله(ع) و اسلام ناب شد.

خطبه زینب(س) موجب حفظ اسلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران و فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: سخنان علما تنها برای مردم عادی نیست، بلکه همه انسان‌ها به توصیه و سفارش‌های الهی نیازمندند.

وی افزود: عمر بشر به سرعت در حال گذر است و مانند کتابی می‌ماند که شب و روز، برگ‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهند بنابراین انسان باید به گذشته نگاهی بیندازد و سرگذشت مردم پیشین را بررسی کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه به تعبیر قرآن مجید، گذشتگانی با قدرت بیشتر آفریده شده بودند گفت: در قدیم انسان‌های قدرتمندتر و قوی‌تری وجود داشتند که با دست خالی به کارهای بزرگ همت می‌گماردند.

وی خاطر نشان کرد: انسان‌ها پس از پایان عمر خویش از این دنیا رفته و به فراموشی سپرده می‌شوند اما نام برخی از آنها همواره زنده می‌ماند و در واقع آنها هیچ‌گاه نمی‌میرند و این گروه همان انبیای الهی، ائمه معصوم(ع) و نیز دانشمندان و علمای صالح هستند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به کلام نورانی خداوند بیان داشت: خدای متعال می‌فرماید همه چیز از بین می‌رود جز آنچه که وجه‌الله در آن جلوه‌گر بوده و رنگ الهی داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه راویان حدیث از جمله نام‌آوران و زندگان همیشه تاریخ هستند ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) خطاب به همه مسلمانان می‌فرماید «از دیدن گذشتگان عبرت بگیرید» و این کلام نشان‌دهنده اهمیت بررسی و مطالعه تاریخ است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از تجمل‌گرایی افزود: بسیاری از مشکلات بر اثر این مسئله به وجود می‌آید و ایشان نیز به همین دلیل تاکید فراوانی بر پرهیز از آن دارند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان داشت: امروز سالروز شهادت حضرت زینب(س) است و این بانوی بزرگوار نیز از جمله افرادی محسوب می‌شود که نام او همواره در طول تاریخ وجود داشته و تا قیامت از او به نیکی یاد خواهند کرد زیرا ایستادگی ایشان در مقابل حکومت جور موجب زنده ماندن اسلام شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسارت و مقاومت حضرت زینب(س) موجب زنده ماندن یاد اباعبدالله(ع) و اسلام ناب شده است گفت: خطبه ایشان در دارالخلافه کوفه، مردم را به یاد سخنرانی‌های حضرت علی(ع) انداخت و موجب تأثر و گریه آنان شد.

وی اظهار کرد: برخی از توصیفاتی که از داستان حضور اسرا در محفل یزید ذکر می‌شود بیشتر حاصل نقشه‌های دشمنان است تا مسلمانان را از اصل قضیه منحرف سازند بنابراین همه ما باید به این مسئله توجه داشته و به راحتی دین خود را از دست ندهیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: شهادت و اسارت ائمه اطهار(ع) همه برای تقویت امانت‌داری مردم بوده و نباید این مسئله هیچ‌گاه به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول