اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست فارس تاکید کرد

ضرورت توسعه صنعتی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: طرح آمایش سرزمین فارس باید هرچه سریع‌تر تهیه شود.

ضرورت توسعه صنعتی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسینعلی ابراهیمی کارنامی پیش از ظهر امروز در جلسه تجلیل از کارآفرینان سبز برتر اظهار داشت: محیط زیست به هیچ وجه با توسعه و صنعت مخالف نیست و تمام توان و تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه در راستای ایجاد توسعه پایدار باید از منابع طبیعی درست استفاده شود، بر ضرورت تهیه طرح آمایش سرزمین فارس تاکید کرد و افزود: با استفاده درست از منابع طبیعی علاوه برخودمان چند نسل آینده نیز بهره‌مند می‌شوند.‌

وی ابراز داشت: با تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمین در فارس کاربری اراضی بر اساس قابلیت‌ها تعریف می‌شود و سرمایه‌گذار دیگر برای سرمایه‌گذاری در ادارات سرگردان نمی‌ماند، بلکه مستقیم سراغ جایی می‌رود که قرار است سرمایه‌گذاری در آنجا صورت گیرد.

کارنامی ابراهیمی با اشاره به خشکسالی 10ساله اخیر در فارس تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح آب‌های زیرزمینی باعث پایین رفتن سطح سفره‌های آب شده است، از این رو باید با نگاه برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت به توسعه پایدار برسیم.

وی با تاکید مجدد بر عدم مخالفت محیط زیست با توسعه از ضرورت ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد حفظ محیط زیست سخن گفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: همان‌گونه که امروز استان فارس به قطب گردشگری معروف است باید به گونه‌ای عمل کرد که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری که در عرصه طبیعت داریم، طبیعت‌گردی و گردشگری طبیعی نیز تقویت شود.

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: تاکنون به ظرفیت‌های قوی اکولوژی در این استان آن‌گونه که باید توجه نشده است.

وی سپس در پایان با اشاره به منابع محدود آب در فارس خواستار تقویت توسعه صنعتی در این استان شد و ابراز داشت: به منظور توسعه صنعتی این استان با همکاری مسئولان و دستگاه‌های مختلف بی‌شک شاهد موفقیت‌های قابل توجهی هستیم.

به گزارش فارس، در پایان مراسم تجلیل از کارآفرینان سبز برتر از تمبر شهدای محیط زیست این استان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول