اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار آذربایجان‌غربی:

83 درصد روستاییان آذربایجان‌غربی از آب سالم برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص بهره‌مندی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم 83.2 درصد است.

83 درصد روستاییان آذربایجان‌غربی از آب سالم برخوردارند

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شاخص برخورداری روستاییان این استان از تاسیسات آبرسانی نیز 97.4 درصد است.

وی با اشاره به تعداد روستاهای زیرپوشش این شرکت تصریح کرد: سال گذشته در 123 روستای استان عملیات آبرسانی به اتمام رسیده است.

اکبری با بیان اینکه با بهره‌برداری از این روستاها 14 هزار و 28 خانوار با جمعیت 67 هزار و 944 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای زیرپوشش بردن این روستاها بیش از 180 هزار میلیون ریال است.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت در سال جدید، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید در 170 روستای استان عملیات آبرسانی اجرایی شود.

اکبری در ادامه از اتمام اجرای سه مصوبه سفرهای سه‌گانه رئیس جمهوری به استان خبر داد و گفت: با اجرای این مصوبات 80 پروژه به پایان رسیده و 283 روستا از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز در این زمینه اظهار داشت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها 488 هزار و 125 میلیون ریال است.

اکبری در ادامه با اشاره به تصویب طرح اختصاص 150 میلیارد ریال برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی در سال‌های 89 تا 92 در سفر دور سوم هیئت دولت به استان افزود: این طرح که 20 پروژه را در 76 روستا شامل می‌شود از 67 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تا سال 92 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول