اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبر داد

انجام 722 عملیات در تعمیرات اساسی فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از انجام 722 عملیات در تعمیرات اساسی فازهای 6 و 7 و 8 خبر داد.

انجام 722 عملیات در تعمیرات اساسی فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی

جمال کاوشیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: فازهای 6 و 7 و 8 از مهم‌ترین فازهای پارس جنوبی است که نقش مهم و اساسی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین عملیات‌ها در مجموعه‌های پالایشگاهی است که با دقت و حساسیت در این پالایشگاه انجام می‌شود.

سرپرست تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه چهارم از انجام 722 عملیات در تعمیرات اساسی فازهای 6 و 7 و 8 خبر داد و خاطر نشان کرد: واحد ابزار دقیق اورهال امسال را با سه رویکرد آغاز کرد.

کاوشیان تصریح کرد: فرصتی برای تهیه نقشه قطعات یدکی ولوهای مهمی نظیر ولوهای ورودی پالایشگاه و یا پکیج‌هایی نظیر نیتروژن که هیچ نقشه و مشخصاتی از آنها در دسترس نبود، موقعیتی برای رفع مشکلاتی که نیاز به بازه زمانی اورهال برای انجام تعمیرات دستگاه‌ها دارد و انجام PPM تجهیزاتی که نیازمند توقف تجهیز است از جمله این رویکردهاست.

سرپرست تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه چهارم با اشاره به رویکرد ابزار دقیق در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: بر اساس نخستین رویکرد برای بالا بردن قابلیت اطمینان از تداوم تولید از یک ‌طرف و به دلیل تحریم و عدم پشتیبانی شرکت‌های سازنده خارجی از طرف دیگر و با نگاه به حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در یک فرآیند یک‌ ساله، تجهیزات و امکانات مورد نیاز ولوهایی نظیر HPU و HIPPS و XV ولوهای واحد 104 و ولوهای خاص نظیر ولوهای پکیج‌هایی نظیر نیتروژن مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از شناسایی تولید‌کنندگان داخلی، نمونه‌هایی برای تولید ارائه شد که پس از تست و ارزیابی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس دومین رویکرد و با توجه به زمان کوتاه توتال شات‌دان پالایشگاه، کارهای زیادی صورت گرفته که تعمیر مشعل‌های فازهای 6 و 8، ارسال سیگنال‌های واحدهای صادرات گاز و نیروگاه به دیسپاچینگ گاز، دانلود برنامه به PLC های ESD مربوط به LCRهای 1و2و3 و LER10 و MCB مربوط به اصلاحیه سیستم پروژه "راه حل دایمی"، انجام تغییر لاجیک مربوط به CO2 SYSTEM در تمام PLCهای F&G، حل مشکل ارتباطی پکیج‌های کمپرسورهای هوای نیروگاه و AIR DRYER با سیستم DCS نیروگاه از جمله این عملیات‌هاست.

کاوشیان در زمینه سومین رویکرد نیز اظهار داشت: بر اساس سومین رویکرد نیز PPM تجهیزات و FUNCTION TEST ادوات به منظور تایید صحت عملکرد ابزارهای کنترلی صورت گرفت.

سرپرست تعمیرات ابزار دقیق بیان کرد: در آخرین مرحله از اورهال در حالی‌ که تمام گروه‌های تعمیرات درگیر اورهال، با رسیدن به روزهای پایانی کاهش حجم کار‌های تعمیراتی را تجربه می‌کنند ولی ابزار دقیق این بار به دلیل شروع راه‌اندازی واحدها مجددا دومین پیک کاری خود را تجربه می‌کند.

وی یادآور شد: از تمام توان و پتانسیل موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول