اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پتروپارس:

پیشرفت فاز 19 پارس جنوبی از مرز 36 درصد گذشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پتروپارس گفت: پیشرفت فاز 19 پارس جنوبی از مرز 36 درصد گذشت.

پیشرفت فاز 19 پارس جنوبی از مرز 36 درصد گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدجواد شمس اظهار داشت: فازهای در دست احداث پارس جنوبی با شتاب و کیفیت مطلوبی توسط پیمانکاران داخلی در دست اجراست و انتظار داریم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی از نصب نخستین سکوی فاز 19 پارس جنوبی توسط شرکت تاسیسات دریایی و آغاز عملیات حفاری خبر داد و افزود: هم‌اکنون این فاز دارای پیشرفت 16 درصدی در بخش حفاری و 40 درصدی در بخش خشکی است که در مجموع پیشرفت فیزیکی این فاز را می‌توان 36 درصد برآورد کرد.

شمس خاطر نشان کرد: یکی از سکوهای فاز 19 از فاز یک به این فاز انتقال می‌یابد اما هنوز شش چاه بر روی سکوی مورد نظر در فاز یک وجود دارد که در تولید گاز فاز یک پارس جنوبی ایفای نقش می‌کند، در عین حال به محض اینکه چهار حلقه چاه بر روی سکوی دیگر فاز یک حفر شود، سکوی مورد نظر منفک و به فاز 19 منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت پترو پارس با بیان اینکه فاز 19 از جمله پروژه‌های 35 ماهه است که بر اساس زمان‌بندی، تولید زود هنگام آن در زمان معین محقق می‌شود گفت: هم‌اکنون تجهیزات مورد نظر این فاز خریداری شده و مشکل جدی در بحث خرید کالا وجود ندارد.

شمس با اشاره به تولیدات این فاز افزود: تولید 50 میلیون استاندارد مترمکعب در روز گاز تصفیه شده، تولید 1.1 میلیون تن در سال گاز مایع برای صادرات و تولید 77 هزار بشکه در روز میعانات گازی برای صادرات و همچنین تولید یک میلیون تن در سال گاز اتان برای تامین خوراک پتروشیمی از جمله تولیدات این فاز است.

وی گفت: تولید 400 تن در روز گوگرد برای صادرات نیز از دیگر تولیدات مهم فاز 19 پارس جنوبی است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول