اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با اصحاب رسانه و توسط فرماندار

مشکلات فراروی فعالیت‌های عمرانی در چرام تشریح شد

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام مشکلات فراروی فعالیت‌های عمرانی در چرام را تشریح کرد.

مشکلات فراروی فعالیت‌های عمرانی در چرام تشریح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، شکرالله امامی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با قدردانی دوباره از خدمات دولت در راستای کمک به مناطق محروم کشور و نگاه عدالت‌محور این دولت اظهار کرد: سال‌ها بود که مردم چرام با این همه سابقه و پیشینه از دولت‌ها انتظار اعلام شهرستانی شدن این منطقه را داشتند که این دولت به خواسته به حق مردم چرام توجه کرد.

*چرام منطقه استراتژیک کهگیلویه و بویراحمد است

فرماندار شهرستان نوپای چرام عنوان کرد: چرام در قلب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و از همه نظر یک منطقه استراتژیک برای این استان محسوب می‌شود.

وی به سابقه فرهنگی چرام نیز اشاره کرد و بیان داشت: اولین مدارس این استان در منطقه چرام پدید آمدند و نخستین معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد از چرام به عرصه فرهنگ و دانش معرفی شدند.

نماینده ارشد دولت در شهرستان نوپای چرام در ادامه گفت: اما به هر دلیل این منطقه که سابقه شهرنشینی آن بیش از سایر مناطق این استان بوده به واسطه بسیاری از بی‌مهری‌ها ده‌ها سال به صورت بخش و دهستان باقی ماند تا این که الطاف نظام جمهوری اسلامی شامل حال مردم آن شد.

* برنج چرام شهرت ملی و بین‌المللی دارد

امامی در ادامه به قابلیت‌های شهرستان چرام در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: چرام به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود که برخی از محصولات آن شهره ملی و حتی بین‌المللی دارد.

وی برنج را نماد کشاورزی این منطقه دانست و گفت: تا چند سال پیش برنج چرام جزو یکی از مهم‌ترین ارقام برنج کشور به شمار می‌رفت که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله خشکسالی‌های اخیر نام برنج چرام در میان محصولات مهم برنج کشور ناپدید شد و امروزه همه از جمله مسئولان و متولیان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وظیفه دارند آن ابهت را به عرصه کشاورزی چرام و این استان برگردانند.

* کشاورزان با تجربه چرامی قادر به انجام کارهای بزرگ هستند

فرماندار چرام به منابع انسانی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: باتجربه‌ترین کشاورزان در این شهرستان زندگی می‌کنند که اگر شرایط برای آن‌ها مهیا شود در سال تولید ملی کارهای بزرگی انجام خواهند داد، همچنان ‌که در سالیان نه چندان دور در امر کشاورزی و برداشت محصول در هر هکتار رکوردشکن کشور بودند.

امامی تصریح کرد: با این پیشینه، چرام باید یک مرکز تحقیقات استراتژیک محصولات کشاورزی داشته باشد تا بتوان به واسطه آن کشاورزی این منطقه را احیا کرد.

* زیرساخت‌های گردشگری چرام نامناسب است

وی به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: چرام به واسطه داشتن مناظر بکر و طبیعی در فصول مختلف سال از جمله بهار و پاییز و زمستان مقصد خوبی برای گردشگری در جنوب کشور می‌تواند معرفی شود.

این مسئول گفت: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در چرام جوابگوی این صنعت نیست و مسئولان استانی با توجه به این قابلیت‌ها وظیفه دارند به کمک بخش گردشگری در این شهرستان بشتابند.

* فسفات چرام گرفتار لابی‌گری شده

وی به قابلیت‌های معادن این شهرستان و به خصوص معادن مهم فسفات اشاره کرد و گفت: معادن فسفات چرام از دیرباز یکی از ذخایر بزرگ شناخته شده فسفات کشور به شمار می‌رود که متاسفانه در استان برای بهره‌برداری از آن تاکنون توقف‌های نابه‌جایی در روند کاری وجود داشته است.

امامی در ادامه با انتقاد شدید از برخی سنگ‌اندازی‌ها بر سر راه راه‌اندازی این معدن گفت: تعجب می‌کنم در سال مزین به تولید ملی چه دست‌هایی در کار است که اجازه نمی‌دهد چرخ سرمایه‌گذاری و اشتغال در این بخش به حرکت درآید.

* ضرباتی که مسئولان صنعت و معدن به فسفات چرام وارد کرده‌اند

این مسئول با انتقاد از مسئولان صنعت و معدن استان به دلیل دست به دست کردن این معدن میان شرکت‌ها تصریح کرد: سرمایه‌گذار کنونی در مورد این موضوع مطلبی را مطرح کرد که به عنوان فرماندار چرام متأسف شدم.

وی گفت: مدیرکل صنعت و معدن این استان گفته تا هنگامی که با سرمایه‌گذار گذشته تسویه حساب نشود اجازه کار به سرمایه‌گذار جدید داده نخواهد شد.

امامی با ذکر این مطلب که در سایر استان‌ها برای راه‌اندازی اجازه کار و تولید داده می‌شود، تصریح کرد: منتها در استان ما به دلایل و اغراض مختلف در برخی جاها اجازه کار و تولید داده نمی‌شود و باید بگویم مسئولان صنعت و معدن این استان با ندانم‌کاری تاکنون ضربه بزرگی به راه‌اندازی این معدن وارد کرده‌اند.

* نظارت بر پروژه‌های راه روستایی چرام ضعیف است

این مسئول در ادامه به مشکلات راه روستایی در چرام نیز اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق چرام، از راه روستایی استان انتظار بیشتری در جهت نظارت بر کار پیمانکاران می‌رود.

فرماندار چرام گفت: نظارت بر اجرای پروژه‌های راه روستایی در این شهرستان تا حدودی قابل قبول نیست که اکیپ‌های فنی باید نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

امامی به مناطقی که در راه روستایی مشکل دارند اشاره کرد و بیان داشت: در بحث چرام به گره‌ای، چرام به سرفاریاب و سرفاریاب به سادات و چرام به پشته زیلایی و منطقه دلی‌جی راه روستایی باید کار بیشتری انجام دهد.

* آبرسانی به پشته زیلایی خدمتی بزرگ به مردم است

وی آبرسانی به پشته زیلایی را از افتخارات دولت در این منطقه محروم دانست و بیان داشت: امیدواریم با کار جهادی دوستان در آبفار استان این پروژه در هفته دولت تکمیل و برای بهره‌برداری در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده ارشد دولت در شهرستان چرام با قدردانی از استاندار و آبفار به دلیل پیگیری مستمر اجرای این پروژه، تصریح کرد: این پروژه به هنگام افتتاح به نام شهدای منطقه نام‌گذاری می‌شود.

* دانشگاه یاسوج به تعهدات خود در رابطه با دانشکده صنعت و معدن عمل نکرده است

امامی راه‌اندازی دانشکده صنعت و معدن چرام را از خواسته‌های به حق مردم این منطقه دانست و گفت: متاسفانه این پروژه نیز فراز و فرودهای بسیاری را تاکنون به خود دیده است.

این مسئول گفت: قرار بود دانشکده صنعت و معدن در سال 89 راه‌اندازی شود که تاکنون این موضوع به تعویق افتاده است.

وی گفت: امسال نیز همانند سال گذشته اعتقاد داریم این دانشکده راه نخواهد افتاد چرا که هنوز محوطه‌سازی و تکمیل برخی قسمت‌های آن انجام نشده است.

امامی افزود: البته صنعت نفت به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است ولی آن‌چه که موجب کندی کار بوده عمل نکردن دانشگاه یاسوج به تعهدات خود در این زمینه است.

* قرارگاه خاتم خدمتگزار واقعی به محرومان کهگیلویه و بویراحمدی هستند

این مسئول با قدردانی از خدمات قرارگاه خاتم در سازندگی این استان و شهرستان چرام عنوان کرد: سردار عدل هاشمی خدمتگزار واقعی مردم این استان در قرارگاه خاتم است که همه امروز خدمات وی را در جای جای کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق محروم مشاهده می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: از جمله اقدامات مؤثر این مجموعه به سرپرستی سردار هاشمی فعالیت بر روی محورهای مهم مواصلاتی استان است که این خدمات شامل حال مردم شهرستان چرام نیز می‌شود.

وی گفت: کمک به امور مساجد، حضور در پروژه‌های فرهنگی، آماده‌سازی ساخت زینبیه، خانه‌های عالم و ده‌ها پروژه دیگر از مجموعه خدمات این خدمتگزاران است.

وی چشم امید مردم این استان برای سازندگی و توسعه در مناطق محروم را قرارگاه خاتم دانست.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول