اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمایه‌گذار فرودگاه تفریحی کرمان خبر داد

پیشرفت 57 درصدی فرودگاه تفریحی کرمان

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذار فرودگاه تفریحی کرمان از ساخت آشیانه‌ها، باندها، تاکسی‌وی و رمپ این سایت خبر داد و گفت: فرودگاه تفریحی کرمان 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 57 درصدی فرودگاه تفریحی کرمان

مهدی ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فرودگاه تفریحی کرمان به عنوان دومین فرودگاه تفریحی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این فرودگاه شامل بخش‌های مختلف از جمله آسمان‌نما، تونل باد، پارک گردشگری، پارک هوافضا و مجموعه پارک شهدای خلبان است.

ایرانمنش با بیان اینکه ایرتاکسی یا تاکسی هوایی نیز در طرح فرودگاه تفریحی کرمان دیده شده است، تصریح کرد: با اجرای فاز دوم فرودگاه مذکور هواپیماهای 9 تا 19 نفره خدمات‌رسانی به مسافران برای پروازهای کوتاه‌برد "فرودگاه‌های استان کرمان" را انجام می‌دهند.

وی از ساخت آشیانه‌ها، باندها، تاکسی‌وی و رمپ فرودگاه تفریحی کرمان خبر داد و بیان داشت: این سایت 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 ایرانمنش با اشاره به اینکه فاز نخست فرودگاه تفریحی کرمان باید در روزهای نخستین خردادماه جاری به بهره‌برداری برسد، افزود: به علت سیستم کند اداری و ارائه نشدن به موقع تسهیلات بانک افتتاح این فاز به تأخیر افتاده است.

 وی خاطرنشان کرد:‌ هر زمان که تسهیلات مورد نیاز ارائه شود، حداکثر 3.5 ماه بعد فاز نخست فرودگاه تفریحی کرمان به بهره‌برداری می‌رسد و خدمت‌رسانی به مردم استان کرمان را آغاز می‌کند.

ایرانمنش خواستار همکاری و تسریع روند اداری برای اجرای هر چه سریع‌تر پروژه مذکور شد.

 وی با اشاره به بازدید فرماندار کرمان از پروژه هوانوردی و گردشگری و فرودگاه تفریحی کرمان طی هفته گذشته عنوان کرد: سعیدی فرماندار کرمان و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان کرمان از پروژه بزرگ هوانوردی و گردشگری کرمان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی این طرح قرار گرفتند.

 ایرانمنش افزود: فرماندار کرمان معتقد است که این طرح به عنوان یک زیرساخت موجب ارتقا سطح هوانوردی و گردشگری استان کرمان می‌شود.

وی ابراز داشت: فرماندار کرمان در این بازدید در زمینه برگزاری نشست تخصصی با مدیران برای رفع مشکلات پروژه فرودگاه کرمان قول مساعد داد.

ایرانمنش با بیان اینکه خرید و فروش هواپیماهای شخصی در ایران به راحتی انجام می‌شود، افزود: مردم می‌توانند با هواپیمای خود در آسمان ایران پرواز کنند.

 وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی فرودگاه تفریحی کرمان افراد می‌توانند از هواپیماهای خصوصی بهره‌مند شوند، خاطر نشان کرد: هواپیماهای این مجموعه برای پیمانکاران راه‌سازی، نظارت بر خطوط نفت و گاز، کنترل محیط زیست و چاه‌های غیر مجاز قابل استفاده است.

 وی با اشاره به اینکه فرودگاه تفریحی کرمان در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث می‌شود، گفت: 85 درصد این زمین به باند و حریم باند و بقیه آن به برج مراقبت، ایستگاه آتش‌نشانی و بهداری اختصاص داده می‌شود.

 به گزارش فارس، فرودگاه تفریحی و آموزشی کرمان در زمینی به مساحت 30 هکتار در کیلومتر 15 جاده قدیم ماهان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

 

 انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول