اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز قیام 15 خرداد

38 خانواده شهید در مازندران تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام 15 خرداد ماه، 38 خانواده شهید در مازندران تجلیل شدند.

38 خانواده شهید در مازندران تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام 15 خرداد ماه، بعدازظهر امروز در مراسمی از خانواده‌های شهدای شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود تقدیر شد.

در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی شهرداری سورک برگزار شده بود رئیس دفتر امام جمعه شهرستان میاندرود در سخنانی با اشاره به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، وی را انسانی کامل دانست که تنها مقام رسالت را دارا نبود و در دیگر مقام‌های انسانی و کمال همانند حضرت محمد (ص) بود.

حجت‌الاسلام عسگری‌‌بخشی با اشاره به تلاش‌های پیامبرگونه امام راحل در روشنگری و مبارزه با طاغوت تصریح کرد: امام (ره)به ملت عظمت و خودباوری بخشید.

وی در این مورد ادامه داد: امام خمینی زمانی توانستن را به مردم کشور یاد داد که همه می‌گفتند نمی‌شود اما، خمینی کبیر یاد داد همانطور که خون بر شمشیر پیروز شد مشت خالی هم در برابر سرنیزه پیروز می‌شود.

عسگری‌بخشی خاطرنشان کرد: امام عشق شور و شعور را در جوانان آنچنان بر فروخت که آنان عاشق شهادت شده و از امام تقاضا می‌کردند برای شهادت ما دعا کنید.

رئیس دفتر امام جمعه شهرستان میاندرود با اشاره به روحیه تواضع و ساده‌زیستی امام راحل افزود: راه امام راه پیامبران و امامان بود. او مردی بزرگ بود اما خود را فردی عادی می‌دانست.

امروز هم دشمن به ظاهر صلح کرده است

شهردار سورک مرکز شهرستان میاندرود نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به نبرد همیشگی حق و باطل تصریح کرد: اگرچه پیروزی ظاهری متعلق به جبهه یزید و یزیدیان است اما درگذر زمان و روشن شدن حقیقت، حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) پیروز واقعی این میدان بودند.

سید محمد انصارالحسینی در این مورد ادامه داد: در زمان حال یعنی در مبارزات مردم برای پیروزی انقلاب نیز در ظاهر شاه با کشتن مردم به پیروزی رسیده بود اما با گذشت زمان نتیجه پایانی امام خمینی را پیروز واقعی معرفی کرد.

وی با اشاره به رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌هایی که شهدا در طول جنگ از خود نشان دادند و بازگو کردن خاطره‌ای که هواپیماهای بعثی اجساد مطهر شهدا را بمباران و تکه تکه کرده بودند، افزود: هیچ‌کس به اندازه فرزندان شهدا حس بی‌پدری را درک نمی‌کند و ما هدفی جز ارج نهادن به جایگاه بلند خانواده‌های شهدا نداریم.

انصار الحسینی به ناامن کردن تمام نقاط کشور توسط دشمن اشاره کرد و بیان داشت: حتی نیروگاه شهید سلیمی نکا از حملات دشمن در امان نبود و امروز هم دشمن به ظاهر صلح کرده است اما در جنگ فرهنگی و به تعبیر رهبری در تهاجم فرهنگی بیکار نیست و در این راه پناهگاه ما توکل بر خدا، توسل به قیام امام حسین (ع) و پیروی از مقام معظم رهبری است.

در این مراسم که در مسجد جامع شهر سورک برگزار شد حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری امام جمعه میاندرود، محمد اسفندیاری معاون فرماندار، محمدرضا جانبازی فرمانده انتظامی و خانواده‌های شهدا و شهردار مرکز میاندرود حضور داشتند.

در این مراسم از خانواده‌های معظم 38 شهید شهر سورک با اهدای تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول