اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستجات عزاداری در اردبیل به راه افتادند

اردبیل امروز یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز رحلت جانسوز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مردم عزادار استان اردبیل با برپایی دستجات عزاداری در خیابان‌ها و کوچه‌ها به راه افتاده و این ایام حزن‌انگیز را گرامی داشتند.

اردبیل امروز یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که ظهر امروز برگزار شد، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل در جمع عزاداران اظهار داشت: اندیشه بالنده و بارور امام خمینی امروز چهره ابدی و جاودانه پیدا کرده و تا ابد نیز این مسلک و مرام زنده است.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی تصریح کرد: با تابناک شدن اندیشه نورانی امام خمینی (ره) در قرن معاصر بسیاری از امت‌های آزادیخواه امیدوار به حیات و بقا شدند و با تمام تلاش و همت خود سعی کردند به تبعیت ملت ایران و رهبری حکیمانه امام بزرگوار خودشان را از یوغ استکبار خارج کنند.

وی بیداری اسلامی کشورهای مسلمان را کارنامه‌ای درخشان از عملکرد ملت ایران و هدایت‌های حکیمانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب و خلف صالح آن حضرت برشمرد و خاطر نشان کرد: ملت ما در حالی 23 سال پس از عروج ملکوتی امام هنوز در عزای مقتدایشان عزادار است که خشنود از تسری اندیشه امام در دنیاست.

نوروزی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امام بزرگوار حکیم و اندیشمند ایران با قدرت و جرأت تمام استکبار غرب و شرق را در نهضت خود نادیده گرفت و با پشت پا زدن به این اندیشه‌های مادی و سرمایه‌داری سعی کرد تفکر نوینی را به نمایش بگذارد که امروز به نام ولایت فقیه شهرت جهانی پیدا کرده است.

به گزارش فارس، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل در ادامه سخنان خود به آغاز زعامت مقام معظم رهبری به عنوان خلف جانشین امام اشاره کرد و ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای امروز هدایت و رهبری جامعه اسلامی و ملت‌های مسلمان را عهده‌دار است و با نفس گرم و تأثیرگذاری بی‌بدیل خود در معادلات جهانی سعی می‌کند دشمنان را از دایره و محدوده امت‌های اسلامی دور کرده و بر حذر کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: همان‌گونه که قرآن نیز به حاکمیت مستضعفان وعده داده است، روزی در دنیا حکومت عدل جهانی و مستضعفان حاکم و برقرار خواهد شد و به جای اندیشه‌های مرتجع غرب و شرق، اسلام حاکمیتی واقعی می‌یابد.

در شهرهای دیگر استان اردبیل نیز عاشقان و ارادتمندان سیاه پوش امام راحل در مساجد، محافل و حسینیه‌ها گرد هم آمدند و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را زنده نگه داشتند.

در کنار برگزاری عزاداری و مداحی، یادواره‌های شهدای فصل بهار استان اردبیل نیز برگزار شده و امت حزب‌الله با حضور در این محافل سعی می‌کنند یاد و نام فرزندان روح‌الله و مجاهدان راه اسلام را گرامی بدارند.

در شهرستان خلخال برنامه عزاداری به اعزام کاروان‌های مرقد مطهر امام انجام شد به طوری که زائران در 13 اتوبوس و هفت خودروی سبک در سالروز رحلت امام شرکت کرده و با آرمان‌های امام و شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول