اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

ادارات دولتی دیون خود را نپردازند با کسر اعتبار مواجه می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: دیون دستگاه‌های اجرایی مختلف به شهرداری باید به سرعت پرداخت شود که در صورت کوتاهی با کسر اعتبار مواجه می‌شوند.

ادارات دولتی دیون خود را  نپردازند با کسر اعتبار مواجه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در نشست با اعضای شورای شهر سرعین اظهار داشت: دیون دستگاه‌های اجرایی مختلف به شهرداری باید به سرعت پرداخت شود که در این زمینه با دستور استاندار اردبیل دستگاه‌های کوتاهی‌کننده در این زمینه با کسر اعتبار مواجه می‌شوند به طوریکه از بودجه امسال آنها دیون شهرداری کسر شده و به حساب شهرداری‌های استان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تذکرات متعدد به ویژه تاکید استاندار اردبیل در آخرین جلسه شورای اداری سال گذشته هنوز برخی از دستگاه‌های دولتی اقدام به پرداخت بدهی خود به شهرداری نکردند که در صورت بی‌توجهی به این امر ما از اعتبارات آن دستگاه‌ها در توزیع اعتبارات کسر کرده و به حساب شهرداری‌ها واریز می‌کنیم.

بیگدلو خاطرنشان کرد: البته در این زمینه شهرداری‌ها نباید دست به بزرگنمایی بزنند بلکه مبالغ مورد نظر به دقت احصا شده و در یک تفاوت با دستگاه‌های اجرایی نسبت به نحوه پرداخت دیون تعامل و تفاهم دوجانبه برقرار شود.

این مسئول اضافه کرد: تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند در ساخت و ساز خود پروانه دریافت کنند و اگر به این کار تن ندهند تخلف رخ داده آنها در کمسیون 100 مورد بررسی قرار گرفته و جرایمی در این زمینه متوجه آنها می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری حق ندارد از دستگاه‌های دولتی عوارض حق تفکیک یا وجود تراکم دریافت کند و نباید در چنین آیتم‌هایی شهرداری ورود پیدا کرده و دیون دستگاه‌ها را بزرگنمایی کند.

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل از همت برخی دستگاه‌های اجرایی در پرداخت بدهی خود به حساب شهرداری‌ها ادامه داد: در این زمینه باید اراده و حرکت جمعی را شاهد باشیم.

بیگدلو در بخش دیگری از سخنان خود به برخی چالش‌ها و قوانین دست و پا گیر در توزیع اعتبارات متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ما نیز باور داریم شهری با ظرفیت 5 هزار نفر ارائه خدمات برای 200 تا 300 هزار مسافر و گردشگر کار سخت و سنگینی است اما در توزیع اعتبارات دست ما به خاطر برخی قوانین و محدودیت‌های قانونی بسته است.

وی افزود: برای جبران بخشی از مشکلات شهرداری‌ها مغازه‌داران و صاحبان هتل‌ها در سرعین باید به همراه سایر شهروندان شارژ ماهانه و یا سالانه خود را به شکل عوارض واقع پرداخت کنند تا شهرداری در ارایه خدمات دچار مشکلات و تنگناهایی نشود.

بیگدلو با یادآوری اینکه اعتبارات ملی و استانی براساس شاخص‌های تعیین شده توزیع می‌شود که نیازمند رعایت ضوابط و مقررات است، تصریح کرد: دیدگاه دولت این است که شهرداری با ایجاد درآمد مستمر امور جاری را انجام داده و در برخی زیرساخت‌ها از اعتبارات دولتی استفاده کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول