اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گیوی خبر داد:

بدهی 80 میلیونی ادارات به شهرداری گیوی

خبرگزاری فارس: شهردار گیوی گفت: ادارات مختلف شهرستان کوثر بیش از 80 میلیون تومان به شهرداری گیوی بدهکار هستند.

بدهی 80 میلیونی ادارات به شهرداری گیوی
چراغعلی شهبازی در حاشیه سمینار شهرداران استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 20 درصد این بدهی‌ها مربوط به امور آب است که از محل عوارض آب معدنی به عنوان سهم شهرداری، به شهرداری گیوی بدهکار هستند.
وی به اختلاف به وجود آمده با کتابخانه عمومی در پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم این نیم درصد شامل درآمدهای مستمر شهرداری است در حالی که مسئولان کتابخانه این شهر ادعا دارند شهرداری باید از مجموع اعتبارات خود اعم از دولتی و درآمد این 20 درصد را تامین کند.
این مسئول با یادآوری اینکه در بودجه سالانه هیچ ردیف مستقلی برای کمک به شهرداری گیوی در نظر گرفته نشده است، بیان داشت: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان استانی و شهرستانی برای حمایت از شهرداری‌های کوچکی همچون گیوی اعتبار مورد نیاز را از محل اعتبارات دولتی در نظر بگیرند چرا که اعتبار متکی به درآمدهای محلی پاسخگوی نیاز ما نیست.
شهبازی به توافقات انجام شده با مسئولان شهری در تعریض برخی از خیابان‌ها و برخورد قاطع با دست فروش‌ها و دوره‌گرد‌ها اشاره کرد و گفت: در شهر گیوی با معضل و مشکل دست‌فروش‌ها در پیاده‌روها روبه‌رو هستیم که انتظار داریم با همکاری دستگاه انتظامی بتوانیم افراد متخلّف را جمع‌آوری کنیم.
این مسئول ارائه تخفیف به ساخت و ساز ادارات را بیشتر شبیه به شوخی دانست و ابراز داشت: دستگاه اجرایی که خود عامل و ناظر اجرای قانون است، با تخطی از قانون ادعا می‌کند که باید شهرداری در ساخت و سازشان به آنها تخفیف بدهد در حالی که شهرداری گیوی متکی به درآمدهای محلی و دریافت عوارض از ساخت و سازهاست.
شهردار گیوی ادامه داد: برخی از ادارات عوارض خود را چند سال است که پرداخت نکرده‌اند و ما را در ارائه خدمات بیشتر دچار مشکل کرده‌اند.
وی از پرداخت نشدن مابه‌التفاوت واگذاری پروانه به واحدهای مسکونی مهر خبر داد و بیان داشت: انتظار می‌رود وزارت مسکن و مسئولان استان این مابه‌التفاوت را به شهرداری‌های ضعیف و کم‌‌درآمدی مانند گیوی بپردازد.
شهبازی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در یک طراحی مناسب تلاش می‌کنیم فضای سبز را در این شهر به ویژه ورودی گیوی ساماندهی کنیم تا گردشگران با رغبت بیشتر وارد این شهر شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول